En helg och veckostart i bilder 2/12

Vill bara varna för ett väldigt längt inlägg, men dock många bilder :)

Ja och inte bara det, en ny månad har även påbörjats! Och julen närmar sig med stormsteg, bara 22 dagar kvar idag och julklappasinhandlandet är i princip bara smått påbörjat... Men nu börjar man få lite mer julkänsla ´när man ser ljusstakar och stjärnor i var och vartannat fönster när man är ute och åker. I går var det ju även lite snö och frost och minusgrader, även bra kallt och frost idag, och det hjälper absolut till för den rätta stämmningen! Men det som ändå har känts mest som vinter var sön-mån i fjällen med 2 decimeter snö, och snöande hela måndagen lång!
Jag, Elin och Jossan tog en tripp upp till Stöten under söndagen. Elin för att stanna, medan jag och Jossan åkte hem på måndag kväll/natt. Kändes lite konstigt att vi skulle åka ifrån Elin där, men samtidigt vet jag att hon kommer ha det så bra där uppe, och dessutom så ska vi ju hälsa på! Om det inte blir på nyår (som jag verkligen hoppas att det blir av) så kommer iaf jag upp, och eventuellt kidnappar henne, nån dag under vecka 2 när familjen ska upp till Sälen och pröva backarna i Tandådalen :) 
Nu till bilderna!


 Lördagen

Fredag kväll begav jag och Lisa oss till Lutarp för att träffa kusinen Ninna. Vi kollade vem som åkte ur idol och sjöng sing star tills Ninna tröttnade på att förlora, och sen sov vi gott ända in på förmiddan! Lördagen spenderades mestadels i köket där det bakades och fejades en hel del. Ninna gjorde 'saffranskusar' och after eight-muffins, och jag gjorde fudge. MUMS! Sen på eftermiddan åkte jag och Lisa en sväng till a6 och jag köpte ett par byxor en kofta en "kjol"och lite spray och schampoo.


Bak-Ninna, det ska synas att man har bakat :)



Lisa gjorde inte så mycket, slickade muffinssmetsked, penslade och satte russin i lussekatterna och sprang runt och tog bilder!

Och lilla Smulan!


Söndag och Måndag

Japp som sagt, upp och åka en sväng över Gällstad för att hämta Jossan och sen vidare till U-port för att hämta huvudpersonen på resan, Ein Cecilia Viola Lind, på Stenmursgatan. Ett skratt-och-gråt farväl från päronen och sen bar det av mot Stöten. Vi hade en lång och trevlig bilfärd framför oss med en hel del skratt och dåliga skämt, från min och Josefines sida då! Bilen var fullproppad men röda farna går bra. Vi stannade några gånger och trotsade även Astrid i GPS-en men hon blev inte så arg utan hjälpte oss ist med lite nya, bättre vägar. Åkte även förbi Hjällstad, vilket roade mej och Jossan lite ;) Det var för övrigt en av gångerna vi åkte mot Astrids vilja, när hon ville att vi skulle åka på en väg som jag vet ledde till Branäs, som dessutom va en grusväg... Men vi vände och styrde mot Malung ist, där vi stannade och åt lite mat på en trevlig restaurang och köpte 'Bubbelicious' och glögg på ICA där. Sen åkte vi mot Sälen och när vi började närma oss kom också snön, och även lite halare vägar vilket Elin gärna berättade högt och tydligt i bilen ;) Snarare skrek ut att; 'DET ÄR HALT, DET ÄR HALT! HÅLL I ER, HÅLL I ER!'. Till slut kom vi upp till Stöten och Elin fick nyckeln till sitt rum och vi började plocka ur ALL packning, vilket var en del!(kommer på bild) Sen agerade jag och Jossan slavar och hjälpte till att packa upp alla kläder m.m, vilket inte va mej emot! Blev även lite förflyttning av möblerna för att göra det lilla rummer om möjligt något större. Och resultatet blev bra! Vi träffade lite folk som bodde i korridoren och glöggade lite och kollade på film på kvällen men sen somnade vi efter den långa dagen.
Klockan ringde runt 8 på morgonen på måndagen, men den ringde bara för Elin eftersom att hon skulle upp och ha sin första introduktionsdag vid 9. Vi somnade om en stund och gick sen upp och åt lite och tog en egen liten tripp till Tandådalens hemköp och köpte lite förnödenheter(?) som Elin behövde, även dagens lunch som för min del blev indonesiskt! Vi slappade lite och började kolla på Step up och sen när Elin hade slutat runt 2-3 så fixade vi med hennes hyllor i garderoberna som behövdes skruvas om lite. Elins "händiga" och "tekninska" sida visade sig snabbt (när det va jag som fick göra det mesta! :D) men resultatet blev bra och vi gick ut till backen och photo-shotade lite! När vi åkte från parkeringen var det tomt på bilar så vi pratade om en handbromsvändning, så det va jag ju tvungen till att pröva och det va KUL!! Haha :D Sen bar det av hemmåt för mej och Jossan efter kramande och en elr annan tår och vi kom hem runt 01.00 och jag slängde mej nästan direkt i sängen. :)


Josefines snea fot med dom gosiga tofflorna

Elin i det fullproppade baksätet ;) och hon gillar det inte jättemkt!?

Jossan ringer viktiga samtal på första stoppet, Rattugglan.

När vi stod stilla på Rattugglan körde denna bussen förbi oss och då skrattade vi lite åt det och sen körde vi ikapp den och va tvugna att ta kort på den! Jannez är för övrigt ett dansband med en väldigt bra låt som heter Guenerina!:D haha


Jossan blev rastlös och lekte lite med godiset :) väldigt snyggt!

Stannade på ett ställe för att bara få lite frisk luft och byta den luften som va i bilen, och också för att ta kort på den otroligt fina  sjön som låg brvid vägen och var absolut helt spegelblank. Så fint!

Det va också två riktiga datanördar jag hade med i bilen... En i framsätet och en i baksätet som satt och knappade på datorerna och skickade till varandra på msn nån gång då och då...!

Elin

En av de bästa bilderna från helgen, och självklart av 'mästerfotografen' JOSEFINE!
 
Packningen

Första advent som det var

utsikten från Elins rum

Fix-och-trixar-Elin är i farten och skruvar

Rummet




Längtar till vi kommer upp o hälsar på!

Denna snöiga bild får avsluta detta VÄLDIGT länga inlägg!

Ska även försöka hinna lägga in mina frostiga bilder från förmiddagen ikväll :)

Pussohej


Skriv en kommentar!
Postat av: jossan

en riktig brak(are)resa ;) haha

2009-12-02 @ 22:45:55
Postat av: Elin

Miss you!

2009-12-09 @ 23:35:47
URL: http://elinds.blogg.se/

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0