Svensk mästare och Val till Europaparlamentet 7/6

Svensk mästare i Champs of Logging, alltså typ hantering av motorsåg!

Och Pappa vann! Lite coolt tycker jag allt! 


Gårdagen blev en mycket trevlig och lyckad dag kan jag tycka! Jag började först jobba vid 9, och det va kul för vi åkte ut till Hofsnäs för första gången och gänget som var med var väldigt trevliga. Och eftersom att `kaptenen´ hade fått reda på att en av delägarna till båten som skulle åka med från Hofsnäs och tillbaka till stan fyllde år just igår så blev det till att plocka lite blommor och duka upp fint i båten efter den goda sill-lunchen, för Leifs skull då! Det var trevligt på hemvägen också, och tydligen hade jag gjort något som var tillräckligt bra för att förtjäna två kramar från två gulliga äldre herrar! =D Efter jobbet åkte jag hem en stund och tvättade till håret lite och bytte lite kläder, åt och packade ner lite smått och gott så bar det av till Måstad, närmare bestämt Månstad-parken där det spelades fotboll (på storbildsTV!) Matchen slutade ju som de flesta redan vet 0-1 till Sverige.. =S Efteråt va det iaf liveband och dans och det blev några svängom:er, jag är ju inte direkt någon stjärna på bugg men det skulle en del killar envisas med att dansa..! När det var slut vid 1, tror jag(?!) så pratade vi med några av Stinas systers kompisar och beslutade att åka till en efterfest i närheten hos Bror och Maria(?!) Dom hade iaf en söt katt som hette Tarzan(Dolf)! När solen började vända på sin bana gav vi oss av hemmåt! 

Idag har jag nog utnyttjat tiden ganska bra skulle jag vilja säga. Efter att ha kommit hem nån gång runt 4 i natt, när det började ljusna igen, så va jag ju ganska trött. Och så vaknar man ju så klart runt halv 8 och har svårt att somna om. Jag sov väl lite småstunder till typ halv 9 och sen ropade pappa att jag kunde komma och äta frukost. Jag låg kvar lite till och segade mej sen upp. Efter frukosten kollade jag ju som sagt lite politik och sen ringde Camilla G och undrade om inte jag kunde klippa lite på förmiddan. Helt ok, och ca. en halvtimma senare var dom här! Klipp, klipp och sen va klockan typ 12-halv 1, äta pizza-rester, byta om, packa ner det som behövs, åka till stan och jobba kl. 1. Och jobbade gjorde jag på båten idag med ett mycket trevligt litet gäng! Sen blev det städning och kollade scheman och Gud vet vad! Efter hej då till iaf Frida blev det vidare till ICA och inhandla lite frallor och saltade solrosfrön, som är jättegott! Och sen hem, och nu är jag här!

Och så har man varit och röstat också, det va ju en spännande upplevelse! Jag fattade typ ingenting men det blev nog bra till slut iaf! Hoppas jag, dom som satt där såg väl mej som en riktig idiot, men samtidigt såg dom nog att det va ganska nytt för mej, så gammal ser jag väl inte ut! Men ja, det är gjort nu iaf=)

Vi hörs, om ni törs!

Haj haj

Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0