Checka av

Nu kan jag checka av några mer grejer på min lilla USA-lista. Fick min tid framflyttad på ambassaden så va där redan igår, och det ska nog ha gått bra ;) Tror faktiskt det va det paketet jag hade fått avi på idag, så det va snabba ryck.

Tandläkaren
Vaccination, har dock gjort en
Skickat in om internationellt körkort, och har nu fått det
Bet försäkring
Ambassaden: 4:e januari /27 december
Tagit kort
Fixat kuvert med porto till
Bet och fått kvitto från banken
Hört lite på banken vad som gäller, fått fullmaktspapper till mamma och pappa samt beställt nytt VISA-kort
Ladda ner checklista från ambassadens hemsida, och signera

Fått "120 personbevis..." från Skatteverket
Plus att signera de papper jag har fått från APC


Pre-departure project (arbete om familjen och området m.m)
Presenter (har planer om vad det ska bli)
Exakt vad som gäller med bagaget på flyget
"Transformator", till vägguttagen over there
Växla pengar

De viktigaste grejerna är gjorda, förutom pre departure project, men det har jag ju tid med nu! Och som ni ser så är 'halva' presenterna strukna, nästan alla är färdiga. Har köpt två böcker med Pippi och Pettsson o Findus, en målarbok och till tjejen en jättesöt mössa från H&M! Ska försöka hitta en Sverige-tröja till killen också, men kollade innan idag och dom va skitdyra! Men ska kolla om man har några kontakter så man kan hitta nån lite billigare ;) Bagageproblemet är typ löst också, men ska bara kolla om det finns nån spec vikt/storlek man får ha på handbagaget. Annars är det 23 kg på det incheckade bagaget. Får man plats med Sverige på 23 kg...??

I'll see you then

 


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0