En av fyra

Det blev att jag kollade på Soul Surfer. Bra val av mej själv! (klapp på axeln) Den va riktigt bra och innehöll det som en bra film ska innehålla. Det fanns några roliga moments, en o annan tår föll och den berörde verkligen. 4.9 av 5 ;) Och det att den är baserad på en verklig historia gör också att den berör ännu mer.
Den handlar om en tjej som i princip har vuxit upp mer blöt än torr nere på Hawaii och älskar att surfa. En dag när hon och hennes kompis, kompisens pappa och bror är ute och surfar så blir hon attakerad av en haj och blir av med armen och är väldigt nära att dö. Men det enda hon tänka på är att surfa igen, och hon kämpar verkligen och tar sig upp på brädan igen. Så himla starkt! Och det är bra budskap också, både att man ska kämpa på vad som än händer, och att även om man inte vinner så kan upplevelsen göra en starkare. Ännu en film jag rekommenderar starkt att kolla på!
Efteråt åt jag på Chipotle, mexicanskt, och nu är jag så mätt så jag tror jag spricker snart. Men det va gott!

 Och en del av fyra är gjorda här i staterna idag. Det är rätt galet ändå att det går så fort, samtidigt känns det som det är så långt kvar också. Men nu är mitt nästa stora mål våran resa till South Carolina och Florida i slutet av maj. Sen är det New York-resan och att äntligen få träffa familjen igen, i mitten av juli! Förhoppningsvis blir det ju Florida igen till hösten också, om vi är välkommna och om Blondie nr 2 kan ta o boka sin vistelse snart! Och så hoppas jag på några mer släktingar till hösten, och har även förmodligen några härliga dagar i November som kommer mer info om när jag vet att det är klart! Så det känns bra att man har lite utstakat sådär mål att ta sig igenom, för har man mål att längta efter så går det oftast lite fortare! Och däremellan ska jag ju hinna med handboll, bowling, bio och alla andra vardagsgrejer som vanligt. Plus att jag förhoppningsvis ska åka och klättra med Mila nån dag också, det ska bli kul! Hon har gymkort på ett klättergym så då ska jag nog hänga med en gång, och jag vet ju att jag tycker det är kul, men får väl se hur det är och kanske blir man medlem där sen.. :) Ja, ne men så man har väl lite att hitta på iaf..

He'påre


I'll se you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0