Måla lite ägg

Ja det gjorde vi igår på förmiddagen. Barnen hade först varsin träplatta i form av ett ägg som dom målade, och sen blåste jag ur några ägg som dom målade. Efteråt va det färg lite överallt runt barnen, och på barnen och på mej, men det gick rätt lätt att tvätta bort på oss iaf som tur va! Dom blev väldigt fina, och nu ska jag bara fixa lite grenar att hänga upp dom i. Ashley köpte ett påskäggs-träd igår, men det va ju inte på riktigt, helt vitt och så tror jag att det redan fanns lite oäkta ägg i det, inte alls lika kul! Men det finns en affär här som jag tror skulle kunna ha grenar. Dom är väl inte heller äkta, men bruna iaf.. Men det återstår att se!






Sen åkte jag ju iväg till läraren och kollade på kläder som hennes dotter hade gjort. Inte direkt min smak på dom.... Massa mönster i olika färger och tyger, och lite allmänt tantigt kan jag tycka. Dom har inte så roligt mode här borta ;) Men jag hittade iaf två tröjor som jag slog till på. Ingen av dom hade hon gjort dock! Kanske va därför jag gillade dom.. ;) Den ena va beige och bara en helt vanlig tröja att ha över, och den andra va en svart vanlig tröja som hade "diamant-vingar" på ryggen. Låtter ju sådär snyggt, men den va lite fräck tycker jag!



Det va svårt att ta kort på sin egen rygg också märkte jag!


Baj baj


Skriv en kommentar!
Postat av: Annika Andersson

Hej Mia! Kul att du pysslar lite till påsk, vi ska nog börja lite på fsk. nu också. Vi såg att posten med alla korten kommit fram,några av barnen var med när vi kollade in din blogg.Tycker också att min älskade Elin har goa kommentarer om sin mamma.Hoppas att du mår bra, det vet jag ju att du gör, läser din blogg då och då. Kramar från Annika

2011-04-11 @ 08:50:01
Postat av: Anonym

Hälsa ungarna att de gjort fina ägg! Visste att du skulle klara av det! Idag "Sol, vind & vatten" 18 grader varmt mao superhärligt, våren är här! (Sa på tv att det skulle bli sämre i morgon....:( )Kram M

2011-04-11 @ 15:28:19

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0