Pippilotta Viktualia Rullgardina Efraimsdotter Långstrump

Rättså nyss hemkommen från teater/musikal föreställning med Pippi Longstocking. Det mesta va ju samma men en del skillnader fanns. En del namn va lite olika och småsaker i händelserna som va olika, och musiken va inte alls samma. Det förstår man ju att dom inte kan översätta precis, men det va inte ens samma låtar varken med text elr melodi. Men hon Pippi va lika hoppig och sprallig som hemma iaf! Och i programbladen hade dom skrivit lite om Astrid Lindgren och lite om Sverige o så, det va kul att se det liksom, för dom andra som va där så är det ju förmodligen helt nytt liksom :) Det känns ju lite konstigt, för mej är ju det vardagsmat (ja inte just nu då men!). Man fick lite hemlängtan faktiskt av att se det, och minnen av att kolla på alla Pippi filmerna, och serien med kortare program. Samtidigt blir man stolt över lilla Sverige som ändå är ett land som är rätt stort. Pippi är ju internationell, Volvo och Saab ler man lite varje gång man ser, Volovo är mer vanligt att se däremot. En del svenska artister hör man faktiskt lite då o så, och man kan ju hitta svenska saker i mataffären som Wasa knäckebröd, Annas Pepparkakor och de Swedish-ka fish-karna! Dock inte så svenska då som sagt, men någon måste ju ha blivit inspirerad av dom! Och så har barnen idag ätit en amerikansk färdigrätt bestående av Swedish meatballs, med pasta och en ljusbrun sås typ! Och för att inte tala om mina två favoritaffärer hemma i Sverige, IKEA och H&M! Dom är också riktigt stora och kända här! Och hockeykillar finns ju lite varstans som är från Sverige.
Ja det finns en hel del som gör en stolt att man är från lilla mysiga Sverige, som ändå har en del stora saker ute i STORA världen!

Nu ska jag svenska till aftonen lite till med att fortsätta kolla på EMS, och så ska jag nog lyxa till det med att ta en karamell ur mitt SVENSKA påskägg!

God natt
Saknar er hemma <3

I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Hade jag varit i dina kläder hade jag sagt till på skarpen att de spela fel musik osv! Rätt ska vara rätt...... eller kanske kan man göra Pippi på olika sätt? :-) Kram M

2011-04-27 @ 19:34:45

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0