Mera MERA!!

Idag hade jag en fri eftermiddag och fick sug på lite mer gjutning! Så fixade i ordning diverse burkar/flaskor/byttor m.m jag kunde hitta, och några jag sparat sen innan (tar ju sån himla tid att bara fixa allt innan man ens kan börja det roliga... Skulle haft det som i salongen, att allt bara står färdigt i en lokal när man vill använda det!) och så satte jag igång med blandning, ideér och lite klabb och donande! Hopas resultaten blir bra, för tror isf att det blir väldigt fint :) Gjorde en skål med mönster i (om den blir som jag hoppas), ett 'höstfat' med ett eklöv på och ett litet hål i där jag ska lägga ekollon, och sen en liten prydnad bara med ett hjärta och ett ljusfat med en liten effekt på! Men den är inte helt färdig än utan måste gjutas först och sen ska jag fixa själva effekten. Och ja, ett fat till med ränder på, om den nu också blir som jag vill. Mycket man måste pröva först och se om det blir bra :)
Annars har jag börjat dagen med en jogging/promenadrunda, åkte lite tidigare till jobbet och fick smaka på lite egengjord soppa av barnen, gjord på grönsaker som är odlade av barnen, på förskolan! Gott!
Jobbade till 4 och hälsade sen på mamma en sväng på hennes jobb innan jag postade paket till Amerikatt. Och sen då hem och gjöt.

Tog tyvärr inga bilder idag, men kan förgylla inlägget med en bild från gröna härliga ängar i kära Småland för några veckor sen. Den är tagen från en guppande fyrhjuling en lördagskväll efter lite kantarellplockning! Efter den kommer en bild på aftonens, DEN aftonens, skörd och hur det smarriga resultatet blev ;) (Dagens skörd som pappa tog med hem va mindre attraktiv på marknaden här hemma kan jag säga, kändes som att man hade ramlat med munnen före i en sandlåda ungefär.... Knastrade härligt från gruset som pappa så fint hade lämnat kvar för allmän trevnad, troligen. Kan ju va bra att iaf SKÖLJA AV svampar som kommer direkt från en grusig crossbana?)






I morron är det jobb som gäller heeela dagen lång, från 8 på morronen till ca halv 7! Kan bli lite längre också.
Nej, jag har inget direkt liv....!


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0