Tantvarning på vägen

Dåligt att ingen kommenterar på min extremt fantastiska rebus!
Jag va alltså i Ullared, Ulla-red. Köpte nästan alla julklappar, bara några små saker som behöver kompletteras på listan. Här kommer lite bilder från dagen :)


Började dagen med en bra frukost, havregrynsgröt med äpple och kanel!

Fin väg på vägen, solen på väg upp över ett vitt och snötäckt landskap.

Börjar närma mej...
image description
Pausade lite på vägen, sträckte på mej och kollade på utsikten!

Höll på att få dåndimpen också när jag dom sista tre milen kom i en liten kö efter en seg liten pensionär (såg framme vid Gekås att det va en tant, inga förutfatade meningar här inte..) som körde i snitt 50 km/h, men hör och häpna ibland gasade hon upp så fort som till 60 KM/H!!!!!  Ni förstår, man höll ju på att få svindel av farten... Suck. Sånt kan jag bli så trött på, en bil som körde långsamt först körde av vid en busshållplats för att låta andra köra förbi, men en del blir man bara trött på. Det sitter väl backspegel i alla bilar? ANVÄND DOM OCH VISA LITE HÄNSYN!! Men ne då, inte lilla tanten inte. Och inte va det så himla dåligt väglag, bara att det kunde va lite halt. Men inte så halt att man måste köra i 50 på en bred 80 väg. Man ska inte ge sig ut i snön om man inte klarar av det. Håller med min smarta moster, när mamma kommenterade min status på fb att hon tänkte som så att dom va äldre och mer erfarna och därför körde långsamt. Marie motargumenterade då att det även kan bli en trafikfara av det, när det leder till irritation och dumma omkörningar som kan orsaka olyckor. Sant, så sant.


Trodde jag skulle klappa av när jag på vägen hem också fick köra efter ett långsamt fordon, plogbilen.. Just my luck! Den fick jag följa några mil den också, men den höll snäppet högre snittfart.

Väl hemma snacksade jag med lite pepparkakor med mögelost, gottit :)

Dagen ledde ju till en hel del shopping också, känner mej nöjd och ska slå in lite klappar sen ikväll! Det är mysigt, älskar jul   <3


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0