Packers

Idag har varit en lugn dag, sov in lite och tog det lugnt på morronen. Duschade och skypade med mamma och Jonatan, och sen med Sara. Och sen va det dags för bartyt. Det va inte så 'stort' som jag trodde att det skulle va, som det lät på Mila. Men det va kul att ha sett på Super Bowlen när man är här, och nu kan jag lite mer om hur själva footballen går till och vad som gäller. Men långt ifrån allt, bara typ grunderna :) Jag märkte när jag gick in i affären, innan jag kom dit, att det va något på gång typ! Chipsen och dipper, olika färdigsnittade grönsaker och annat "framför TV:n gott" va längst fram i affären och precis i entrén! Men väl där var det iaf jag, 5 andra au pairer, en annan mamma med sina två barn och värdpappan i huset. tre av au pairerna hade jag ju träffat innan, det va dom jag åkte med förra veckan, och två va nya och väldigt trevliga. Men det va bara jag och Mila som inte va från Tyskland, Colorado Springs invaderas av tyska au pairer! Haha, men dom pratade bara engelska så det va bra ändå, att dom inte bara satt och snackade tyska. Men det sa Sandra redan förra veckan att dom pratade engelska med varandra, för det va ju därför dom åkte till USA. För att lära sig språket, och inte bara prata på sitt eget språk, det kan man ju göra hemma ;) Matchen slutade med att Green Bay Packers vann iaf, och det va dom vi tydligen hejade på ;) För mej hade det ju inte spelat såå stor roll vilka som hade vunnit, men det va ju roligt att heja på dom som dom hejade på där.

När jag kom hem pratade vi lite om veckans schema och så och hade TV:n lite på och då visade dom ett program om barn som är med i skönhetstävlingar. Herregud (hairy dude), stackars barn... Mammorna lägger ner fruktansvärt mkt pengar på sina små barn och jag tycker snarare att dom spökar ut dom söta barnen så dom ser värre ut..! Dom spray-tanade, sminkade, hade värsta kläderna och hade huuur mkt löshår som helst och såg inte alls ut som dom gjorde utan allt det. Inte den lilla söta 10-åringen som dom egentligen är. Och dom hade t.o.m med barn som va typ 1 år, och en del kunde inte ens gå..!!? VARFÖR tar man med sånna små, vad tjänbar dom på det och vad tjänar man själv på det..? Jag tycker synd om barnen att dom i princip blir tvingade till det.


Här är en som inte har varit med i massa skönetstävlingar och jox, och är VÄLDIGT nöjd ändå :)
Men Amerika är ju Amerika!

Här kommer lite random bilder jag tagit nu i dagarna:


Ett litet kit på hotellet

I flaskorna va det schampoo, balsam och en lotion. I dom små skarna va det två tvålar, och en liten ask med i fil, tre tops och tre små bomullstussar :) Tyckte det va lite gulligt!


Och såhär hängde handdukarna på handfatet när vi kom, rätt tjusigt! Ska lära mej det och göra det när jag får gäster ;)


Såhär såg utsikten ut igår morse, man ser inte ens bergen bortanför som man gjorde på morgonbilden i fredags!


Här är på vägen hem, man ser varför det heter Klippiga bergen!


Mitt lilla blåmärke som blev på benet! Tycker ju det är rätt trevligt med färg... Men vet inte om detta räknas!


Lite kvällsvy över en del av Colorado Springs på vägen hem ikväll. Men detta är inte hela staden, en del av den! Staden är liksom väldigt utbredd, och själva centrum eller downtown är väldigt litet, typ en gata bara med restauranger och lite pubar och klubbar. Men eftersom det är så utbrett så finns liksom alla andra saker utmed de stora vägarna som går paralellt med varandra, typ på varsin sida om staden. Så det är liksom inte som t.ex som GBG att det är ett centrum där det är massa höghus och lägenheter och butiker o så. Det finns knappt några lägnheter så samma vis, det är typ hus som gäller! Och mitt inne i smeten kan det liksom komma en liten öppen yta och lite så.. Men ja, det är ju alltså ändå rätt stort, till den utbredda ytan :)

God natt


I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Sara

Vilken fin bild på dig! :)

2011-02-07 @ 08:59:07

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0