Ajm fajn

Usch vilken dag! Elr det känns som två dagar eftersom man har flugit tillbaka i tiden :)
Jag gick upp runt halv 4 "i morse"(eftersom min klocka nu är 19 här strax) och åkte till flygplatsen i väldigt god tid. Checkade in och åt lite frukost där o så och sen runt 7 så sa jag hej då till mamma och pappa. Inte alls så jobbigt, men så hade jag ju sagt till mamma att hon inte skulle hålla på och va 'jobbig' och gråtig! Sen gick jag och kollade lite på tax freen och lite på böckerna och så och sen va det dags att boarda. Allt gick liksom bra, tills planet hade lyft! Då kom tårarna! Satt där en liten stund och torkade tårarna och sen samlade jag väl mej. Det flyget va lite sent så det va bara att gå direkt till nästa flyg i Frankfurt och då ställde dom frågor och höll på att skriva på datorn o greja massa innan jag kunde ställa mej i den boarding-kön. Men väl på det planet så blav jag sysslosatt och satt och fipplade med tv-skärmen framför mej. Det flyget blev också lite försenat, men typ 5 minuter. Den flygresan var inte så mkt mer jobbig än att det va drygt att sitta där i 9 timmar. Tyckte iofs det va lite jobbigt att fylla i mitt I-94 card. Typ ett kort så dom vet om man är kvar i landet elr inte... Svårt att förklara riktigt. Det va iaf en punkt där man skulle fylla i hur mkt man har med sig i värde, hur mkt packning i dollar liksom...!? Lätt att uppskatta det på allt det man har med, och när man inte riktigt har koll på dollar-förvandlingen än! Men det gick nog bra, va nog inte såå noga.
Väl nere på marken igen blev det en hel del väntande, först tar det ju en liten stund på planet innan man får gå av, sen när vi kommer till en hall där dom kollar visat och så, då va det helt smockat med folk där också. Tog sin tid att komma igenom allt, kändes som liseberg där när dom hade gjort liksom som en labyrint fram o tillbaka i gångar :) Sen skulle jag ju få min stora incheckade väska, då fick jag stå där och vänta. Sen frågade jag en gubbe där om det fortfarande va Frankfurt-bagagen som kom. Ja du ser ju, det kommer ju väskor än, du ser ju! Ja, jo det gjorde jag ju, men det stod inte Frankfurt på skylten längre som det kanske borde då! Men någon hade iaf ställt den på golvet.... Smidigt att stå och titta på bandet då.... Den stog liksom bakom vagnar o lådor o så från där jag stod så hade ju inte sett den.
Känner att det här håller på att bli en roman! Bryter av med några bilder.

Flyget från Landvetter

Precis kommit ovanför molnen...

...och fick några minuter se soluppgången!!





Några konstiga små utbölingar på molnen
När jag iaf hade fått min väska och kommit igenom ännu en liten koll, så stod det ett gäng au pairer och väntade vid en tjej som stod o prickade av. Då fick jag stå där en stund, sen kom 2 gubbar som skulle köra, och alla fick inte plats. Så jag och en tjej till fick gå in igen till dom andra. Sen kom en till gubbe, men han gjorde väl inte så mkt nytta.. Till sist fick vi iaf packa in bagaget och efter en del meck så va vi väl 21 inpackade au pairer i bussen. Sen bar det av, och jag trodde det liksom skulle va en ganska kort bit, men nej då, det va säkert en halvtimma-40 min iaf. Och väl framme vid hotellet så va det nåt fel på själva parkeringsbommen, så där stod vi nog och väntade på att bussen skulle komma in på parkeringen i 5-10 minuter.. Ja jag säger då det. Efter lite genomgång här på hotellet o så, så gick jag upp till mitt rum och här fick jag ett litet bryt igen, fast mer den här gången. Läste mitt brev från mamma också, och det gjorde ju inte det bättre..! Men så ringde Ashley också så då pratade vi en stund och det kändes bra, men lite konstigt att prata via telefon! Och dessutom så med bara 2 timmars tidsskillnad nu :)

Nu kom för övrigt min rumskompis, och hon är från Brasilien. Trevlig faktiskt :)

Det va min första dag här i Staterna, intensiv kan man lugnt säga! Men det här ska nog funka, känns rätt bra med språket ändå.
Fick också en komplimang innan också, en tjej jag satt jämte på bussen tyckte jag såg ut som Drew Barrymore :D

Kanske det! Dock lite fräschare än jag känner mej just nu



Det här va det första jag såg av US and A typ!

Och det här är min utsikt nu från hotellet.

Nu har en till rumskompis kommit, och därmed är jag omingad av sydamerikanare, hon va från Ecuador tror jag hon sa :)

I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Elin

Skönt att höra att du kom fram oskadd och att allt gick hyffast bar i alla fall. Miss you!

2011-01-11 @ 07:50:27
URL: http://elinds.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Kul att höra vad som hänt! :) Du fixar det här superbra! Ha det!

2011-01-11 @ 08:35:11
Postat av: Åsa dahl

Hej mia. skönt att höra att du är framme. känns dock lite konstigt att du är så låååångt borta. Vem ska nu komma med nybakat. Kul att det var trevliga tjejer som du bor med. Kram från åsa.

2011-01-11 @ 12:53:53
Postat av: Ninna

tycker du är mer lik Jörgen än Drew :-) Fast sötare förstås! Låter som om du har det bra! :-)

2011-01-11 @ 22:11:56
Postat av: Emma

Tänker på dig, roligt att följa ditt äventyr här! Jag är helt övertygad om att du kommer fixa det här galant, trots några hemlängtansbryt ibland. Här tittar vi på kortet och glömmer inte att komma ihåg!

Ha de bäst! kram Emma och vi på Myran

2011-01-12 @ 18:11:03

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0