En vecka

En vecka rymmer så mkt. Och vilken galen vecka det har varit!
Så mycket nya grejer och upplevelser som man, om man skulle åka hem nu, skulle komma ihåg och ha som en erfarenhet. För precis en vecka sen så låg jag på hotellet i New Jersey och sov efter en lång och tuff dag när jag lämnade Sverige för ett år. Med tanke på att man liksom flög in 6 timmar så blev det en VÄLDIGT lång dag! Men så somnade jag ju rätt tidigt också :) Jag va i skola 2 hela dagar och träffade en del nya kompisar, och upptäckte New York litegranna! Fick träffa många nya människor från hela världen och fick se människor som aldrig har sett snö förut, och deras roliga reaktioner :D Sen flög jag från New Jersey till Washington DC, och därifrån till Colorado Springs. Jag har alltså på en vecka hunnit med 4 delstater i Amerika. New Jersey, New York, 'Washington D.C' och Colorado. Washington D.C tillhör egentligen ingen stat, men det är liksom ett eget distrikt.. Rätt coolt ändå va?! Och jag lär ju hinna med iaf 2 till om det blir som planerat, South Carolina och Florida.
Jag har flugit stora plan och mini-plan. Jag har skrattat och gråtit, och nu börjat känna mej mer "hemma" här med familjen. Jag har kollat in en amerikans H&M-butik och varit på Walmart och inne på ett amerikanskt militärområde. Jag har druckit Starbucks-choklad för första gången och är numera bosatt i Fountain, CO. Och allt detta, m.m, inom loppet av en vecka! Snacka om en omtumlande vecka liksom :D




Sandra, Kajsa, Sofia och Malin


Här är det lilla planet jag flög med till W.D.C, för att visa skillnade tog jag kort på ett 'vanligt' flyg också... Lite skillnad!





Idag har jag haft min första arbetsdag, den va rätt lugn, inte mycket att rapportera om. Killen prövar väl mej lite, men inga större problem. Vi har blåsta massa såpbubblor och jag har som sagt skypat med 2 andra tidszoner idag :) Nu ligger jag i min stora sköna säng och har haft min elektriska filt på lite, rätt skönt att hoppa ner (upp) i en lite ljummen säng faktiskt! Kommer somna som en prinsessa :)


I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Pernilla

Hej Mia!

Låter som att du har det riktigt bra! Jag ska bli en trogen läsare av din blogg och följa ditt USA-äventyr :-) Ha det bra!

2011-01-18 @ 18:04:44
URL: http://pernijo.blogg.se/
Postat av: Elin

En vecka går sjukt fort!

2011-01-18 @ 21:20:01
URL: http://elinds.blogg.se/

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0