Shopping

Idag har det varit födelsedag och shopping på schemat. På morgonen innan skolan skulle barnen klippa sig, så var med där på barn-klippningssalongen. Dom klipper typ mest barn där så det va liksom massa leksaker och bilder på väggarna som barnsligade till det! Det gick faktiskt väldigt bra och barnen satt stilla så det gick fort, kanske för att dom fick varsin klubba att slicka på tills dom blev HEELT blå :) Alltså, det va en blå klubba som färgade av sig, dom slickade inte så mkt på den så dom fick blåmärken... ;) hehe
Sen skulle dom ju då iaf till skolan, så vi lämpade av dom där och sen åkte vi till AT&T och skulle kolla lite med telefon och abonnemang o så.. Vi kom typ fram till en bra lösning som skulle kunna funka, och jag skulle få en gratis mobil till det också. Men då frågade jag om man hellre ville köpa en annan mobil, typ iphone, vad det skulle kosta att köpa den ist. Då säger han att det skulle ju bli mycket mer då för då skulle man ju ha internet o så till den, och man måste ju teckna sig för två år för att kunna ha ett abonnemang o så. Jaha, det gällde visst för det abonnemanget som vi skulle ha till mej med då, om jag skulle få en gratis telefon! Så då blev det till att tänka om igen! Typiskt...! Men sen till det roliga iaf, SHOPPING :D Vi åkte till ett mall för Ashley skulle ha en telefonkonferens så hon hade med datorn och satt på mallet och gjorde den, medans jag gick och shoppade! Nu är garderoben lite mer påfylld, så det känns ju skönt att ja har några mer byxor att välja mellan!

Dagens shopping


Två par byxor, ett par Lewis! Lite billigare än hemma ;)



Två par basic tröjor och en liten parfym från Victoria's Secret. Det va så roligt när jag gick in där, då hörde jag en låt som jag kände igen, och det va ROBYN!! AAHH hon är ju från Sverige, och jag också!! :tänkte jag då ;)


En kofta som jag kan ha istället för min tjocka vinterjacka, nu när det är som vår!


Ett par välbehövliga glasögon i den starkt lysande solen. I speglingen i glaset ser ni också min fönster-"utsikt" och hur härlig blå himmel vi har här i Kållerado, i Amerika-landet.


Ett par jogging skor, kan ta promenader nu!

Och sist, men dagen bästa tror jag nästan:

USA-årets första Converse! Barnavdelningen som gällde här över också.. Då fanns det dock inte så många färger att välja på, men svarta är ju bra och enkla att matcha med.
Men nu har jag lite mer kläder så det räcker ett litet tag till iaf! OCH jag behöver inte heller springa runt i uggs eller vinterkängor, phjuu! (torka svetten i pannan)
Jag köpte en födelsedagspresent till tjejen också, men hon ska öppna paketen i morron så då ska jag ta kort på det :)

På eftermiddagen kom min area director och pratade lite med oss också, henne kan jag höra av mej till om det är några problem elr nåt sånt. Vi pratade om lite grundsaker här och om vi hade pratat om regler och arbetstider och lite allt möjligt som är såhär i början. Det gick la bra, hon verkar jättemysig :) Och sen.... körde JAG till skolan när vi skulle hämta barnen! Gick fint, mitt i rusningstrafiken sådär, och vi lyckades typ få rött ljus lite hela vägen...! Men jag och Ashley kom fram hela och välbehållna, och bilen klarade sig utan en endaste repa ;) Sen blev det att äta ute för att fira lillpluttan, Red Robbins.
I morgon blir det prinsesskalas för hela slanten, mysigt att ha några små prinsessor omkringhoppandes på barnkalaset nere i stan!

Hoppas det går att läsa nu, har gjort en till liten ändring nu.. Jag och data inställningar...!

Hej hopp

I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Sara

Åh vad trevligt allt låter. Det är så kul för jag kan verkligen höra din röst när jag läser :D! Hoppas helgen blir bra! Vi hörs!

2011-01-23 @ 10:30:33

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0