Geee mej lite spänning!

Här lunkar dagarna på i vanlig takt. Inget direkt häpnadsväckande händer mer än att vädret ändras och barnen älskar nu att göra näsegoss! Gjorde potatisgratäng från en ask igår. Låter väl lite konstigt kanske men asså det va en papplåda med en sås-mix och en påse med typ frystorkade potatisskivor som man då fixade i ordning och fick till slut en potatisgratäng..! Ja jag säger då det, här kan man nog knappt aldrig sluta förvånas över hur mycket konstigt, i Svenska ögon :), det finns! Nog för att man har sett färdig potatisgratäng på påse som det bara är att hälla i form och värma, men detta va nytt!
 
Här är alltså lådan med innehåll som ska föreställa potatisgratäng..!


Innehållet, en påse såsmix och en påse med nån sorts torkade potatisskivor


Man blandade såsmixen med vatten och lite mjölk och lite smör, och sen i med potatisen och skjuts in i ugnen och vänta en stund...


...och sen kom det ut såhär..! Va ok god, men kan ju säga att ajg föredrar hemmagjord potatisgratäng med färska potatisar och lite grädd-mjölk, lök och svartpeppar o salt typ! Tar väl liiite längre tid, men blir också smarrigare, så det går jämt ut!

Idag har vi varit en stund i en splashpark och splashade runt lite, dock inte jag så mkt, vattnet va väldi väldi kallt!


Väldi spännande inlägg detta ;) Men så skrev jag ju att jag inte hade mycket spännande att berätta om också!


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Tackavetja min egna potatisgratäng, den är mumma!

2011-06-23 @ 06:18:26

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0