Prov

Ja vi kollade på att köra jet ski idag, och för att få göra det va man tvungen att göra ett 'litet' prov. Typ ett körkort för sjön kan man säga. Så gick in på hemsidan man skulle göra det på, och såg att det skulle ta ca 3 timmar..... Kul sätt att fördriva tiden på liksom..?! De tog dock inte riktigt 3 timmar för en smart blondin som mej, men man va ändå tvungen till att först göra 6 olika mindre prov indelade i olika ämnen typ, för att sen göra ett final exam med 75 frågor blandade från de andra kategorierna.. Och de första proven fick jag göra dubbelt några gånger för jag orkade ju inte läsa igenom all text för varje avsnitt, så jag "kuggade" dom och sen körde igen! Och det stora provet stod att det skulle ta ca 40-60 min, men den tiden spräckte jag nog också, och klarade skiten på 2 försök på en timma typ :) Kändes fruktansvärt onödigt att lägga ner så mkt tid på att köra jet ski i en timma, och "lära mej" massa om stora båtar och massa regler om flytvästar, registrering och annat kul som man redan har glömt typ ;) hehe! Men så har jag ju detta certificat hela livet nu också, så kommer jag tillbaka så kan jag bara KÖRA!


Dock blev inte körningen idag utan vi ska upp i morron och dra en sväng på haaavet!

Det va väl dagens stora händelse, vi åt svenska pannkakor till kvällsmat också och det va lika stor hit som vanligt :)

Nu ska jag sussa så jag orkar med en timmes fortkörning i morron!


I'll see you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0