"Rocka" loss

Jodå så det va en skön dag på havet, åkte runt lite först på 'utsidan' av där vi brukar åka med bilen och såg typ efter bara 10 minute delfiner! Och först va dom rättså långt bort, men sen typ 5 meter från båten!! Va dock inte så snabb i reflexerna mad att ta fram kameran så jag missade dom där.. Sen åkte vi till 'crab-island' där man liksom parkerar båten och sen hoppar man i plurret och då är det ca en halv-1 meter djupt så där brukar det ofta samlas massa människor som dricker och festar och går runt mellan båtarna! Sen åkte vi mot lägenheten igen för vissa behövde gå på toa och vi käkade lunch vis bryggan.

Mörka moln började hopa sig lite i norr men vi hoppades att moder jord va på vår sida och struntade i att börja dundra och braka. Det gick rättså bra en stund, solen gick lite i moln men det gjorde bara att temperaturen blev lite bättre så det va rättså skönt ändå. Sen såg vi delfinerna igen, och jag va snabbare fram med fotomaskinen denna gången så fick det lite förevigat! Dock kom molnen sen lite närmare dit vi hade åkt så vi åkte bortåt igen. Fick nog en liten ansiktslyftning också på köpet kändes det som, för vi åkte lite fort och rakt i motvind så det blev liksom "hårda" vindar rakt i fejan där jag satt i fören (se va jag kan!!), men det ser jag bara som ännu en förmån med att va här ;)

Sen åkte vi som sagt åt andra hållet där vi trodde va ifrån ovädret och åkte förbi ett "rock-stim"! Det låter ju som att det va ett gäng rockare där mitt på havet nånstans, men det va helt enkelt ett stim med rockor. Vilket va fräckt att se för det har jag aldrig sett några vilda innan! Och så försökte vi fånga nån av dom i farten med en håv, gick rätt dåligt. Sen åkte vi in i en liten lagun och kollade och sen ut igen när vi fick åskvädret precis efter oss typ så det blev snabb färd hem och in i poolhuset innan spöregnet började också! Löste lite korsord och tog sen en nap i en solstol vid poolen när det slutat regna. Efter det svalkade jag av mej och snorklade lite i poolen och hittade mitt tappade örhänge (har legat på botten sen vi kom hit typ, så det va helt klart en win-win situation idag när vi åter förenades! Örhänget slapp ligga och rosta mer i vattnen och jag kan nu ha en diamant i BÅDA öronen ;) )

Sen har vi bara ätit o städat undan lite och så.




Det fanns några små båtar


Och på en brygga finns det båtar man kan åka ut med och fiska, så när dom kommer iland hänger dom upp fiskarna och kan fota lite och sen filéar dom


Crab-island


Inte världens charmigaste bild, men bjuder på den. Sämre kan man ju ha det, åt dock så mycket vattenmelon så jag nästan mådde dåligt..!







Här va i den lilla viken vi åkte in i, husen va tydligen till salu. Flytta mamma?!


Rockstimmet




Gillar vattnet! Och för övrigt är det i det vita huset vi bor :) Helt ok..

Min dag har varit bra, älskar att åka båt!


I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Gillar ju vatten nära huset men, tror inte att detta är ett klimat för mig.... Kan ju inte vistas i solen länge utan att bli som ett stoppljus men, det ser ju ändå rättså frestande ut!Det är ju det där med språket också, de svenska de som bor där? Eller så får ta och köpa den där snabbkursen i engelska för 79 kr på Lidel :-) //Kram Mamma

2011-06-09 @ 17:25:02

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0