Å så vänder det igen

Ja som jag skrev igår va allt bara solsken o värme. Idag har det vänt och är grått och kyligt ute, och vi hade tom en liten hagelskur innan. Inte för att den varade länge, men jag vill poängtera(?) själva väderombytena liksom.. Så nu har jag suttit vid datorn typ hela förmiddagen, framför en film.. Skypade lite och har försökt hitta nåt passande lag här i närheten, verkar inte gå så bra. Det finns två olika sorters handboll här i staterna, nån rack-handboll och team handboll, som jag vill ha. Det enda som verkar finnas liiite i närheten är uppe i Denver, och jag vet inte om man känner för att åka ca 3 timmar varje vecka för att träna 2. Plus att jag vet inte om jag får ha bilen ända dit upp varje vecka. Och jag har ju jobb till ungefär 8 egentligen och skulle isf behöva sluta runt halv 6.. Inte det mest optimala, men jag är så fruktansvärt sugen :) Har skickat ett till mail och hört lite så vi får väl se. Ska skicka till Olympic training center också och se om dom vet nåt.
Förkylningen är inte direkt bättre, har gått över lite till att torrhosta också, och snyter mej 158 gånger i timman ungefär. Och bara att åka bil är jobbigt, med dom "locken" jag har för öronen så blir det tryck i hela huvudet när man stänger in sig på den täta lilla ytan. Fortsätter med min medicin, och bara hoppas att det kan släppa snart så man kan höra klart, och inte som att man håller händerna för öronen hela tiden!



Gillade förövrigt Denices kommentar om osten här i USA:

du hittar ingen ost som går att jämföra med den svenska! bara artificials i. Om du rullar ihop osten till en boll studsar den, så illa är det!

Och ja, här är det liksom ingen ost med hål i, den är "fabriksgjord" och typ ihoptryckt till en tjock massa. Och tjocka skivor är det också, så som jag skrev till Jossan så även fast det va en väldigt mild ost jag köpte så va det väldigt ostigt, för den blev så mkt ost ändå liksom!


I'll see you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0