Bra dag

Känns som en bra dag idag! Barnen va glada, vi va på gymboree, åt god lunch på Panera -dom serverar rätt nyttig mat som hembakat bröd i olika former och med olika innehåll och soppor och så, inte massa panerat som det låter på namnet! Och sen skypade jag lite och har även lyckats få min kära lilla moster till att skaffa skype nu, så det va ett trevligt samtal med henne också. Klagade lite på håret också, men frisören har ju lämnat landet så det är klart att det är inte lätt nu! :) Sen åkte jag för att lämna tillbaka den icke svensk-dvd fungerande DVDspelare och körde sen direkt till classen. Och trots att det inte låter som en så rolig kurs om invandrandet och folket m.m i Colorado Springs, så är det faktiskt ganska intressant och vi har roligt ihop, ett bra gäng brudar ;) Och roligt att kunna berätta och dela med sig av hur det är i mitt land och min kultur också, precis som det är spännande att höra de andra. Sen ska vi göra ett sista arbete om olika "amerikaner" (kommmer inte ihåg om jag har skrivit om det innan) och jag ska ju ha om Svenska-amerikaner, och att leta fakta o sånt tycker jag ju är rätt kul så :) Plus att läraren sa idag att det typ fanns nån svensk grupp elr nåt här också, så ska maila henne och höra lite om den, kan ju va kul att träffa nån mer svensk och nån som inte är au pair..!
I morron ska jag ha barnen själv på morronen då Ashley ska jobba hemifrån för en gångs skull, men ska ju bara göda dom lite och köra till skolan så ska nog gå fint! Sen kör vi på med tvätt-torsdag och kan va så att jag hänger med en annan au pair till djurparken också, kul :)


Colorados state flag

Kom förresten på nu en lite rolig grej som Britton sa häromdagen innan baddax.
Han har börjat ta lite ledarroll över Caroline ibland iaf, och Ashley sa att dom skulle ta av sig kläderna och sockarna och allt, då säger han några gånger: "Take your socks of, Caroline" och sen en gång la han till "Take your socks of, SWEETHEART!" Tyckte det va så gulligt ändå att han sa det till lillasyrran :)

Hej o hå, här kämpas det glatt på!


I'll see you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0