Jisses

Jag tänkte jag skulle påbörja ett litet projekt, att byta alla inlägg från USA från 'Allmän' till 'Mitt liv i USA. Tänkte att det kanske kunde finnas nån enkel metod att liksom byta nästan alla på en gång. Det gör det inte.
Jag har nu suttit och ändrat X antal inlägg "för hand", alltså gått in på VARJE inlägg och ändrat till den nya kategorin! Jag kan tillägga att det har blivit ett o annat inlägg sen jag kom hit. I snitt 2 inlägg om dagen ungefär, och jag har ju varit här i lite mer än 2 månader så man kan ju räkna ut själv (om man vill) hur många det blir. Och än är jag inte klar då, men klockan tickar på så jag ska sova.. Blir fortsättning i morron. 

Under eftermiddagen skypade jag lite med Ninna och Elin och pratade av mej lite om hemlängtan igen.. Så efter det har det bara känts bättre! Jag vet inte vad det är som gör att man längtar hem så, om det är det faktum att man vet hur långt det är hem, elr om det helt enkelt fortfarande är ovanheten att va hemifrån så länge i sträck. Plus det faktum att det faktiskt är en del olikheter från trygga Sverige. Alla valiga vanor, rutiner och aktiviteter. Allt man vet att man skulle ha gjort om man va hemma, alla man vet att man skulle träffa hemma. Känslan då i den deppiga perioden veta att man bara har gjort två månader av 12, istället för att i den glada och lyckliga stunden tänka att det bara är 10 månade kvar! Det skiftar så snabbt, och jag tror jag blir bättre för det går över fortare nu. Eller jag vet kanske att det inte är någon idé att jag bara tänker på det, för jag tänker inte åka ändå!
Jag vet att jag är uppskattad här och det är ju detta jag har velat göra jättelänge! Dock fanns inte dessa jobbiga tankar om hemlängtan med i mina förhoppningar och förväntningar, jag visste inte då HUUR mycket jag älskar hemma med familjen och vännerna! <3

Jag har snubblat och varit nära att falla några gånger men jag reser mej igen och sträcker mej högre för varje gång, och står fortfarande kvar. Jag är för envis för att ge upp, det finns inte i mina planer!


God natt


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Ibland, är det bra att vara envis..... Mamma

2011-03-15 @ 19:38:48
Postat av: Hanna

Man skulle kanske kunna byta namn på den som heter Allmän och så har du alla i den som du ville ^^

2011-03-15 @ 20:11:43

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0