The Lincoln Lawyer

Idag har jag varit iväg på utflykt med lilla familjen. Vi va uppe i Boulder några timmar och hälsade på en kompis till A's mamma. Och så kom hennes dotter och barnbarn dit och lekte med våra små yrväder! Det va trevligt och dom va väldigt trevliga allihopa :) Vädret va super och här tar det 20 minuter ute i solen och så har man fått färg typ! Bara för att man bor såpass högt upp. Såg i spegeln när jag gick in och skulle gå på toan att jag hade fått lite fräknar på näsan! Sen efter lunch åkte vi hemåt iaf, och jag tog lite bilder på flat cliffs (tror dom hette så) som vi åkte förbi där uppe i Boulder. Det kommer folk från hela värden för att klättra på dom sa 'värdarna'. Det är väl helt enkelt klippväggar som är rätt raka och ser ganska lodräta ut också. Och vi körde igenom Golden, en liten by, och det brinner där uppe i bergen för att det är så torrt och så blåser det väldigt mkt så det slocknar liksom inte. Och själva branden såg man inte men röken syntes tydligt på lång väg.




Såg ända ner till Denver downtown på några ställen där uppifrån


Kolla vad jag hittade på vägen också! Syns inte så jättetydligt men.. Det är iaf en crossbana :) Men den är alldeles för norr ut för att bara åka dit o kolla.

När vi väl va hemma sen så åt vi god riktigt hemlagad kvällsmat, kändes nästan lite svenskt! Det va en gryta på kött, potatis, morötter o sås o så ihop. Som hade stått hela natten igår och dagen idag och lagat till sig i en typ eldriven gryta.. Den kan liksom stå på låg värme och lagas av sig själv! Bra förklaring känner jag ;)
Sen åkte jag iaf och kollade på bio med Ana, The Lincoln Lawyer. Den va bra och rekommenderas :) Det va med snyggingarna Matthew Maconahey och Ryan Phillipe. Mums :P Ne men den va liksom bra hela vägen, men tröttnade inte på den innan den va slut. Sen körde jag hem Ana och mej själv och är nu redo för lite sömn.


Fanns en bild på bion på mej med min blivande baldejt tydligen... Plus att jag av nån anledning är mörkhårig också!



Och så tog jag två bilder på södra delen av Colorado Springs. Det är verkligen inte så fint på bilderna som det är i verkligheten!

I morron ska jag göra köttfärsfyllda paprikor till kvällsmat, blev så himla sugen på det härom dagen! Så mamma kan du skicka recept på det på mailen elr nåt. Om det är nu är nåt spec som ska va i :)


Pussar hem

I'll see you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0