Versace

Asså jag måste bara börja med att säga att jag gillar min kära kompis Elin :) En ren och sann vän, i ur och skur och vi har ALLTID kul ihop! Sen att hon fortsätter vara en så bra kompis när man själv befinner sig på andra sidan jorden, det är så skönt att veta att inte ens 1000 och åter 1000 mil inte kan stoppa våran vänskap!
När barnen vaknade gick vi till brevlådan och hämtade posten, och det va inte bara amerikansk post idag! Det va ett stort kuvert med mitt namn på och jag visste vem det va ifrån utan att ha hunnit läsa på det. Det luktade nämligen väldigt välbekant och underbart gott :) Det kändes som att Elin kom smygandes någonstans ifrån och va nysprayad med sin Versace parfym! Jag gick som på moln på vägen hem med ett stort leende på läpparna, och nästan direkt när jag kom innanför dörren så öppnade jag brevet och fann till min glädje två olika påsar med godis och ett rosa och som sagt väldoftande brev! Läste det, skrattade och fick nästan några glädjetårar/lyckotårar av lycka av att ha en sån gullig och fin vän som jag uppskattar nåt så oerhört. Hoppas du vet det Elin, att jag har sagt det så tillräckligt många gånger för att du iaf ska ett hum om det <3
Barnen fick en halv bubs var, men sen snålade jag lite och ville spara in så jag kan avnjuta det själv vid ett väl valt tillfälle! För övrigt smakar t.o.m godiset lite parfym, trots både plastpåse och papperspåse, så jag kan ärligt säga att jag verkligen fick smak av dej Elin :D haha Ska nog låta brevet ligga jämte mej i sängen också nu när jag ska sova, så känns det som du sover över här inatt :)
Tänk vad mycket vi har gjort ihop, scrolla ner och njut!

Sätt på den här låten och kolla bilderna nedan
(hinner den första låten ta slut kan du ta denna!)



Alltid lika snygga ihop!
Stina är med på ett litet hörna också, som jag önskar lycka till här, i Irland! Du kommer få en så härlig dialekt och jag kommer bara vilja prata engelska med dej när jag kommer hem!
Som sagt...
































Tänk vad mycket vi har gjort ihop, och det är tusen ggr mer än vad dom här bilderna visar, för det blir så när man är dålig på att komma ihåg kameran! Men bl.a
-Gått tre roliga år ihop i skolan, avslutades med bal och student
-Gjort ett fabulöst projektarbete, med betyg: MVG, såklart!
-Varit på semester, där började förkärleken för barnglasögon!
-Flugit ur huset, typ 2 gånger!
-Kvällen när hippien mötte Marilyn
-Alla sommarkvälla, och allt vad det nu kan innebära! ;)
-Resor upp till huvudstaden
-Lekt 70-talare
-Firat nyår ihop
-"Tävlat" om vem som kunde se mest gravid ut :D
-Varit på konsert
-Gått olika promenader och marscher ihop, i olika utstyrslar!
-Varit på foto session i höstväder
-Blivit kidnappad och varit kidnappare, mer än 1 gång!
-Varit på "endags semestrar", ex Visingsö
-Tagit och fått yrkesbevis ihop
-Delat allt och lite till med varandra, och SÅÅÅ mycket mer :)




Inte nog med det, när jag ordnade lite i brevhögen och la brev och reklam tillrätta så upptäckte jag att det fanns ännu ett brev postat till mej! Även detta handskrivet, men däremot från Småland och med en annan väldigt välkänd handstil! Detta då från mormor och det va också väldigt roligt att läsa, tur att ni inte förändrar er för mkt hemma! Elr jag tror inte morfar kommer ändra sig alls dom närmaste åren, alltid lika envis och kär i sin Opel (från 1842) som nätt och jämnt fungerar med han egna ihopsnickrade uppfinningar! Och förkärleken till stråkinstument ska man ju inte prata om! Mormor som alltid är den snällaste och mysigaste att komma o hälsa på, och som alltid "har en bulle i ugnen" och är redo att servera den när man kommer! Och inte nog med det, när hon kommer o hälsar på så tar hon hand om städningen åt slarviga frisörer med dammiga hyllor :) Vad mer kan man begära av sina kunder! Kanske nåt man ska introducera för alla, "I priset ingår också en avdammning av hyllorna här!" Ni kunder som läser, skriv gärna en kommentar om vad ni tycker ;) hehe (och ni andra också)
Och för mamma, kusin elr moster så får ni gärna vidarebefordra denna information till de lite äldre, datalösa omnämnda i detta inlägg. Och hälsa att det va VÄLDIGT uppskattat :)

Detta är en lyckans dag, med två brev från Sverige och två barn som har skött sig fint i 3 dagar. Och när man känner att självförtroendet är boostat till toppen för att man har klarat av att va ensamstående mamma i 3 dagar utan utslagna tänder elr brutna ben på någon av de inblandade, elr att varken katterna elr hunden har svultit för att de har glömts av att bli matade. Och genom att tänka på att man har varit här i knappt två månader och får detta "uppdrag", då måste man ju ha gjort något bra iaf. Med tanke på att föräldrarna lämnar sina mest värdefulla och älskade ägodelar i MINA händer i 3 hela dagar! Känner mej stolt över mej själv, både för 'bedriften' och för att jag över huvud taget är här :) Vet att jag har skrivit en hel del om superjobbiga dagar med hemlängtan och diverse, men idag är inte en av dom! Även om jag vet att det kommer fler dagar av det andra slaget igen under resten av året också.

Nu ska jag gå och kojsa och förhoppningsvis läsa ut min braiga bok :)

Ha det så suuuperbra alla där hemma!


I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Detta inlägget värmde ända ut i lilltån och jag vill bara säga att jag tycker om dig minst lika mycket som di tycker om mig. Och detta gjorde inte bara din dag utan även min. Blev helt varm inom mig när paketet uppskattades. Klart du ska äta bubs även om du är på andra sidan jordklotet. Och eftersom jag fick äran att få ett helt inlägg tillängnat mig får det nog bli fler paket ;)

Puss

2011-03-09 @ 12:42:28
Postat av: Martina

ååh bild nummer 2! Lite saknar-massor-och-kommer-aldrig-glömma tårar i mina ögon :)

2011-03-10 @ 10:09:11
URL: http://trubbnos.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej pa dig dar borta!

Skummade igenom dina inlagg lite snabbt idag, vad kul att lasa om hur du har det! Och vilket fint inlagg till elin, ni ar sa fina bada tva! Ta hand om er och kampa pa! Kram

2011-03-10 @ 16:55:39
Postat av: Anonym

Jag hälsar Opelfantasten & mormor <3 Mamma

2011-03-10 @ 18:46:55

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0