120 dagar

Och det betyder att jag firar exakt 4 månader idag. Och alltså 8 to go, en tredjede nu. Tycker inte det va längesen jag hade 3 månader?! Skönt när tiden går ändå, så man inte känner att man är 'stuck in a moment'! Fast när dom där 8 månaderna har gått kommer jag vilja att jag idag va just fast i detta nu. Jag har inte hemlängtan numera, men lite Sverige-sug har man ju ändå lite vissa stunder. Nån plats man skulle vilja vara på elr något speciellt man bara fick sug efter att göra just då.
Men jag är överlycklig och stolt över mej själv att jag tog chansen och är modig nog  att åka på livets äventyr hit till amerikatt! Jag vet ju själv hur jag så gärna ville åka när man läste andra bloggar och det verkade ju så himla roligt och spännande att va på andra sidan jorden. Det är spännande och roligt OCH man lär sig oerhört mycket om allt möjligt, språk, om sig själv, att veta att man klarar så mkt själv, en annan kultur och att möta massa nya människor. Det jag inte va beredd på innan jag åkte va att man skulle känna såhär mycket hemlängtan, det va inget jag egentligen hade läst nåt om i alla bloggarna, men jag har själv valt att skriva om det också. Jag skriver ju både för att uppdatera alla där hemma som vill läsa, och för mej själv. Jag har en dagbok där jag skriver mer och lite mer specifikt om hur man känner elr vad man gör, och den är ju bara är för mej. Men bloggen kan ju även andra läsa som kanske är sugna på att åka eller redan är iväg och för min del tycker jag att hemlängtan är en del av livet om man gör nåt sånt här, så jag ville skriva om det också. Det är fruktansvärt roligt mestadels av tiden, men det är inget konstigt att känna hemlängtan heller! Jag skrev lite med Sandra i Virginia innan och hon sa samma sak, man har perioder när man längtar hem jättemycket, och resten av tiden har man liksom inte hemlängtan, man saknar bara vissa personer just då eller något man älskar att göra hemma som man bara blir sugen på att göra just NU! Men jag ser det som en bra grej, för nu vet jag vad jag saknar att göra allra mest hemma och jag vet mer hur jag vill ha det senare när man är hemma :)
En tredjedel har iaf gått av det än så länge planerade året, men man vet ju aldrig hur detta slutar, mer än att jag kommer va hemma senast nästa sommar!



Känns skönt att man börjar få lite färg på kroppen! Det är inte så himla mycket än, men lite mer brun än sådär rosablek iaf och jag gillart :)

 I'll see you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0