Sön-mån dag 4 och 5

Varning för lite långt inlägg!
Jag kom på att jag nog aldrig avslutade min reseberättelse från Florida...! MEN bättre sent än aldrig ;)
Ja på söndagen gjorde vi ju inte så mycket, jag skulle hem på kvällen så vi vaknade rätt sent och gick och åt frukost i cafeterian, jag packade väskorna och sen gick vi lite till poolen och la oss en stund. Sen upp o duscha snabbt och klä på sig lite nytt och sen drog vi till flygplatsen. Där checkade jag in och sen åt vi lite och pratade det sista. Då blev det rätt jobbigt, jag hade ju haft det så himla bra och man hade gärna levt det livet dom har där på college campuset. Vännerna är alltid nära, det är bara folk i ens egen ålder och just där finns även många svenskar. Sen är det ju i princip aldrig en lugn stund, alltid är det nån som är sugen på att göra något. Klart man inte vill leva så tätt inpå varandra en föör lång tid heller, men det är ju helt klart ett väldigt bra sätt att komma in i allt. Sen kändes det ju lite jobbigt att veta att det bara va lite mer än en månad innan Jossan skulle åka hem, den som alltid har fått stå ut med mej när jag har velat prata på kvällen och som är en av de allra närmsta av vänner. Men det blev väl bättre när vi väl hade lämnat varandra och vakten till säkerhetskontrollen lite fundersamt tittade på oss där vi båda stod o skrattade och grät om vartannat och dessutom inte pratade engelska, och kramades en del också ;) Han frågade tillomed vilket språk vi pratade när jag kom fram till honom, och jag sa svenska, "VA?" "Ja, svenska.." "Jahaaaaa!!!" och så såg man på honom att han typ inte hade en aning om va det va för språk och vart sjuttan i världen man pratade det!
Väl framme vid min gate så fick jag vänta lite och sen lite till och en stund till.. Planet höll på och kollas och nån va lite fel. Sen fick vi gå ombord, planet åkte några meter bakåt från gaten, prövade lite grejer vid vingarna och sen åkte vi tillbaka till gaten. Problemet som hade varit innan va fortfarande kvar, så vi fick efter en liten stund gå ut igen. Batteriet höll på att ta slut på telefonen så gick runt lite och försökte hitta ett uttag, men det va inte lätt. Det fanns några mitt i hallen vid telefonautomater typ, men det va så mkt fok så dom va ju upptagna såklart. En stund senare hade ett nytt flyg kommit iaf och 3 timmar senare än vad jag skulle ha lyft lämnade vi Floridiansk mark och for mot Texas. Innan när jag hade satt mej på flyget hamnade jag MELLAN en far o en son, lite jobbigt men dom verkade trevliga och så tänkte jag. Sonen a nog lite yngre än jag men söt, haha! Pappan sa att han inte kunde sitta i mitten för han va lite stor.. Men men, andra gången när vi gick på så skulle vi sitta på samma platser, men då hade pappan tryckt ner sig i mitten ändå och sa att det va ju bättre om dom skulle prata. Suckade en lite lättnadens suck över att inte behöva sitta mitt i en konversation i 3 timmar ;) Det blev det inte ändå, men man vet ju aldrig!
Mitt anslutningsflyg va ju såklart long gone när vi landade och många på flyget fick stanna över natten på ett hotell, liksom jag då. Så vid midnatt i den tidszonen så fick vi komma till ett hotell och sova där några timmar. Jag va trött sen innan, men kunde ändå inte somna och sova riktigt bra dom timmarna jag kunde sova. Ville ju ha god tid på mej på morronen så ställde klockan på halv 7 och la mej och halvsov väl tills klockan ringde för att jag va rädd att försova mej. Släpade mej upp på måndags morronen och bytte om och åt lite äggröra till frukost på hotellet innan bussen till flygplatsen. Väl där va jag ju i god tid och satt nästan och somnade av de få timmarna jag hade sovit. Även det planet va lite försenat, men inte mer än en halvtimma tror jag så det va inte så farligt. När jag sen såg bergen efter några timmars flygande så log jag och kände mej lättad att äntligen va 'hemma' :) Barnen va jättegulliga när jag kom ut till bilen och började nästan gråta för att dom inte fick komma ut och krama mej! Mina små trollungar det där :) Sen hem och bara landa lite och sen ge sig in i jobbet direkt. Jag skulle ju ha varit hemma på kvällen innan och alltså jobbat hela förmiddagen men det blev ju lite ändrade planer. Tog en nap samtidigt som barnen och tog igen lite och sen blev det tidig kväll den kvällen också.

Det är knappt så det syns vem som har bott där i ett halvår  och vem som har varit där i 4 dagar...

Det är händelser som den som gör att man lär sig så otrolig mycket om sig själv och man blir starkare som person och man vet att man klarar nästan allt. Va ensam i ett helt annat land och långt ifrån både HEMMA och 'hemma' och man MÅSTE klara sig själv och lita på sig själv. Kanske inte det himla roligaste at va mitt inne i det hela för det tar energi, men nu efteråt när man tänker på det så blir man glad! Så lita på dej själv och ge dig iväg, man kan bara lära sig mera :)

Nu har ni fått den sista uppdateringen om den resan också, skönt att ha det gjort ;)
TACK igen Jossan för att du är min fina vän, jag fick komma och för brevet igår!


Puss och ses i höst (hoppas jag(i både FL och CO!!???!?))


I'll see you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0