Yeeey!

Och BAAAM, jag har internet! Fräckt va, och va hemskt mycket man är beroende av det.. Helt galet, när jag va utan internet på telefonen några dagar höll jag ju på att gå under, man kunde ju inte kolla nåt längre! Utan att då sätta på datorn och så såklart. Och nu har jag typ varit heelt utan internet i några dagar, när det knappt fanns teckning på telefonen ens, DET va jobbigt kan jag säga. Ännu en anledning att man mådde som man gjorde. Jag hade i princi ingen kontakt med omvärlden, vilket jag inte har varit sen jag åkte hit. Och Skype blev man ju bara frustrerad på när man försökte ringa elr ta emot samtal, det hackade och bröts och krånglade om vartannat, förutom i fredags då vi åkte på utflykt till en stad. Där hade dom aningens bättre kontakt så man kunde prata en stund med mamsen :)
Men nu är vi alltså nedflugna till FLÅRRIDA och har varit här sen halv 12 ungefär, och nu är det läggdags strax. South Carolina va bra, träffade trevliga människor och såg nya ställen och fick se vart min h-mamma kommer ifrån. Jag mådde ju aningen dåligt, men ännu fler stater att bocka av att man har varit i! PLUS att jag har varit på en äkta graduation, alltså en amerikans version av studenten typ. Sånt man bara ser i filmer känns det som, men nu har jag sett det på riktigt! Fick dock sitta mitt i gassande sol på lördagsmorgonen och bevittna detta spektakel, varmt va det och inga solglasögon hade jag (dom hade jag lyckats tappa bort....! Otippat? Tur att det va 5-dollars på Walmart!) Men vi stannade inte på riktigt hela för barnen va helt svettiga och matta av solen. Sen lite familjefest hemma hos "studenterna" och sen hem och vila och packa inför dagens resa. På fredagen va vi på utflykt till Charleston (där dom är i filmen Dear John!) och va på ett akvarie, där dom hade en ALBINO-LLIGATOR! Hur fräckt är inte det då?! En helt vit crocko med röda ögon, som vi dock inte såg för han låg som en annan döing i vattnet och sov. Dom har tydligen hittat ETT bo med albino ägg, någonsin typ! Och en av dom, om det nu va så att alla små allisar i boet va albinosar, den har jag sett!
Men jaja, idag va det iaf upp tidigt och fixa inför nästa "företag" för att få i ordning allt för att komma iväg. Packa in allt och alla i bilen, både barn, väskor och andra lösa bihang.. Iväg kom vi och upp i lyften gick det, och sen va vi framme! Vi fixade hyrbil, hämtade alla femhundra-tjugo-elva väskor och pratade med "farmor och farfar" som mötte oss på flygplatsen. Mot lägenheten, åt pizza och barnen skulle sova, så jag och A åkte till Walmart för att fixa mat o så. Köpte mej ett par sandaler och ett armband och ett halsband av småbitar av snäckor som va fina :) Sen gick vi och badade och lekte i poolen, jag fotade solnedgången och vi åt ute nere vid poolen. Helt ok kan jag säga!
Och eftersom det är Memorial Day-weekend den här helgen här så va det extra mycket folk här nu också. Och vi fick se lite fyrverkerier innan vi skulle in och fixa för natten. Memorial Day firas för att hylla och minnas de soldater som har dött i strider o så när dom "tjänade" sitt land.






Jag har ju såklart en massa bilder, men det får bli i ett senare inlägg för nu håller mina ögonlock på att trilla ner! Har ju haft en lite ovanligt lång dag idag, då man har flugit tillbaka en timma i tiden igen. Alltså har just detta dygnet 25 timmar!


Ha det bra i Svedala, saknar fortfarande alla hemma såå mycket


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0