Mumma söndagsdessert

Fick smaka en väldigt god och enkel efterrätt i våran lilla ICAbutik i torsdags, och idag tänkte jag att jag kunde göra den eftersom mamma åker bort i morron. Låter ju fel att vi åt den för att hon ska åka i morron, typ att vi firar, men som en liten sista mysstund ihop innan hon pyser en vecka till Island. Inte avundsjuk. 
Den blev lika god idag, ännu bättre såklart! Det va en superenkel vit chokladmousse toppad med blåbär jag fick smaka på härom dagen, men jag spetsade ju såklart till min variant idag! Chokladmoussen kände jag fick va precis som den skulle men istället för blåbär, som jag inte är superförtjust i, så fick 'lime- och kardemumma marinerade hallon' ligga på toppen. Det blev en supergod blandning och man skulle nog kunna spetsa ännu lite mer med lite sprit i "marinaden". Eligt receptet ska blåbären ligga i pusch några timmar innan servering, så varför inte med hallonen också..? En annan gång....!



Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0