Pollymoussen

Enklare än detta kan det knappt bli. Till Pollymoussen behövs:

100 gr Polly, ca en halv påse
2 dl grädde

Man häller i grädden i en gryta och värmer på den på medlevärme och häller sen i Pollyn, lite åt gången, och blandar tills Pollyn har smällt helt. Sen ska det kylas. Det stod i receptet (som jag inte sparade för jag såg det på ett mjölkpaket på jobbet) att man skulle låta det kallna och ha i kylen, helst över natten. Men jag gjorde det på eftermiddagen och la grytan i kallt vattenbad och rörde om då och då och sen en sväng i kylen och det gick lika bra. Sen är det bara att vispa grädden och lägga i portionsglas och servera/toppa med bär eller frukter. Endast fantasin sätter gränser ;)
Sen tror jag ju även på att man skulle kunna blanda i en skvätt Baileys (asså hur f** stavas det egentligen??! inget ser rätt ut!) och att det skulle kunna bli gott! Som dagt, ENDAST FANTASIN SÄTTER GRÄNSER! Det är mitt motto :)


Hoppas du blev nöjd Ellen!


Skriv en kommentar!
Postat av: Ellen i Colorado

Inte svårare än så asså?:).... måste prova när jag kommer hem till sweden igen:)

2011-11-27 @ 00:26:55
URL: http://esfc.blogg.se/

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0