Rosenhill

Varning för ett långt men roligt inlägg!


Nu så, hemkommen från en superhelg på Rosenhill! Vi åkte ju dit fredag, handlade lite på vägen och när vi kom dit åt vi Västerbottenos-paj med räkor till. Och hembakt bröd och lite ostar och diverse gottigheter :) Som vanligt gick munnarna varma och inte en sekund va tyst! Efter maten satt vi bara och pratade lite, och sen spelade vi 'Utan tvekan'. Det är en som ställer frågor och man får inte säga JA, NEJ eller tveka. Det va väldigt roligt och vi skrattade en hel del åt hur vi bar oss åt! När vi börjde lära oss tekniken att inte säga dom förbjudna orden så slutade vi spela och jag gick som enväldig vinnare ur det hela ;) YEEEYY!
Sen fixade vi oss för sängen och gick och la oss.
På lördagen vaknade vi alla rättså tidigt, och jag började min morron med att se en fnittrande Elin och få en kamera uppkörd i ansiktet...! Kunde ju inte varit bättre ;) Vi dukade sen upp brakfrukosten och satt och njöt länge av den. Kände för övrigt mej som en barnunge vissa stunder helgen igenom, när alla dom andra "vuxna" började snacka om te och kaffe, och vin o sån skit...! Bättre med vatten och cider ;) Efter frukosten försökte vi iaf planera dagen och kvällen, och det va ju inte det lättaste....! Vi gick en promenad och Jossan anslöt sen till ganget och Elin, Stina och Kristin lagade smarrig räk- och kräftsoppa till lunchen. Vi planerade lite till, spelade badminton och satt och stekte lite i solen. Så himla bra och skönt väder hela helgen! Tur med det :) Vi gick in och kaffetanterna drack kaffe, jag vatten, och vi åt födelsedagstårta för mej och Kristin! Och lite för de blivande jubilarerna i oktober tror jag allt! Sen satte vi oss och slappade lite, Elin begav sej hemåt och vi andra frick paket. Efter lite massage och powernapande så gick vi på en till kort promenad och stannade på ett superfint ställe vid en sjö och satte oss och filosoferade lite, så himla skönt! Värsta hälsoresan man kommit på märkte jag, 2 promenader om dagen och så lugnt och härligt ute i skogen! Dock vet jag inte om alkohol passar in riktigt där då??! ;) Men sen när vi kom tillbaka började vi med maten och vi körde duschar på rullande band efter varandra. Outfiter skulle väljas och frisyrer fixas. Men mellan allt åt vi en god middag med tacopaj och lite gott att dricka. Sen på med stassen och sminket och vips va det 5 snygga och festredo brudar i Sjötofta! Vi spelade spel och hade lite lekar resten av kvällen tills vi drog oss till Sigges och väl där dansade vi och skrattade ända in i slutet, och vi hade lätt kunnat stanna nån timma till för det va så kul! Träffade en hel del roliga typer och andra skumma människor... Det är väl tjusningen med Sigges, det är så himla blandat folk där! Hem efter och tjejerna dukade upp värsta brakbuffén och satte sig och åt lite, jag tog några kex med ost och en munk, och åter igen lite vatten ;) Sen va det god natt sådär runt halv 4 och vi sov som små prinsessor till halv 10 ungefär. Sen åt vi frukost, packade ihop oss och begav oss hemåt.

Det har varit en så himla rolig och härlig helg, hoppas på fler av detta slaget nu i höst!
TACK BRUDAR FÖR EN TOPPENHELG!!

Fredag






Lördag

Vaknade med lite sol

Har jag någon gång sagt varför jag gillar hösten?! 

Tänk att sitta på den bänken där borta och titta ut över sjön


I väntan på Jossan

Badmintonduell



Sara snapade denna bilden på Kristin, fick definitivt med farten på vårat spel ;)


En av kvällens underhållningssysslor




Tack igen för en superhelg!


Skriv en kommentar!
Postat av: strutsen

Tack själv maja-paja! Har funderat lite och kommit fram till att detta var den trevligaste helgen på hela året typ. Allt var så himla nice! Jättefina bilder också, de kommer jag sno snart, mohahaha! När du minst anar det! Pussochkram <3

2011-09-25 @ 21:13:54

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0