Spontant

Mamma ringde innan och sa att hon bjudit hem familjen Dahl, och eftersom jag hade tänkt laga mat för ikväll fick vi bara dubbla satsen, typ. Spontant fast ändå inte! Hade ju planerat sen innan maten jag skulle laga, bara spontant att det fick bli till några till och att mamma "råkade" ha en fläskfilé i husbilen som dom inte använde igår. Men gott blev det iaf, fläskytterfilé/fläskfilé med chevreost, soltorkade tomater och basilika och till det klyftpotatis och en gräddsås med tomat och basilika. Smarrig och rättså enkel lördagslyx! Bara bädda in fyllningen i en skuren filé, knyta några band runt, blanda såsen och hälla den över köttet och skjuts in i ugnen! Sen är det bara att vänta en stund och allt är sen färdigt att servera, behöver inte tänka på att blanda sås eller nåt :)



Och efter maten har vi bara suttit och tjötat och kollat lite bilder från USA-semestern med familjen!
Tänk va häftigt egentligen att man har sett så mycket från saker man ser i filmer och på TV när vi va i NY! Har sett filmer sen vi kom hem och har flera gånger kunnat säga, "DÄR HAR JAG VARIT!! Precis där där han/hon står eller sitter, där har jag varit!!" Härlig känsla på nå vis :)



Go natt!


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0