Hälsa på moster

I fredags och lördags åkte jag ju till Jkpg för ett litet mission. Det var att kolla på två lägenheter som verkade lite intressanta! En i fredags kväll i Hva då jag sen åkte till mormor och morfar hade myskväll med varma mackor och tv-tittande under filt! På lördagen kom mamma med bussen också och vi åkte till Taberg (långt utanför) och kollade på en till. Lägenheten var bra, men som sagt långt bort. Sen åkte vi iaf till mammas gamla barndomskompis och dom tjattrade av sig lite, och sen skulle vi till moster Marie. Skulle stanna på vägen och tanka och köpa lite efterlängtat lördagsgodis ;) Jag äter ju bara på lördagar nu och såg i tidningen ett EKO hade billigt, så dit skulle vi. Och en Jet-mack ligger jämte där det ofta är bra pris på bensinen. Så även den dagen visade det sig. Verkade som alla vallfärdade till just den macken för att det va billig bensin! Vi fick stå i tankningskö ;) Väl hos Marie fick vi hjälpa till med hushållssysslorna och sen, äntligen, fick vi mat! Goda bullar bakade hon också, och mjuk pepparkaka så mätta var vi när vi var färdiga! Sen gick vi och kollade på deras nybyggnation på gården, en baota-ladugård där kossorna ska bli 'självmjölkade' av en robot. Det blir bra när det blir färdigt om nån vecka :)


Ladugården, där snart 140 nya gäster ska bosätta sig!

Lille Jack, med sina stora öron!

Och så hälsade jag på dom små kalvarna också, och höll på att bli uppkäkad av en av dem ;)



Sen åkte vi hem och kollade på mello, den klassiska lördagssysslan.


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0