MAT! 4/5

Äntligen hemma och ska ÄTA! Skoldagen har varit kort men intensiv. Vi hade färg och stil och där sminkade vi lite. Scensminkning var det idag. Jag gjorde inte så mycket för Wictoria som jag la basen på på halva ansiktet, blev övertagen av våran lärare Satu. Hon blev väldigt tjusig och passade verkligen bra i skotthål i pannan och näsblod och blåtira på kinden! Vid 11 hade jag fått tid hos tandläkaren för jag hade tappat ett jäkla gummband igen på tandställningen. Men som tur är så ska den snart bort! Jippii! Ja, sen gick jag tillbaka till skolan och då hade Wictoria på andra halvan av ansiktet blivit en gammal tant/häxa/monster. Hon skulle nog vidare nu till Gasten på Liseberg och provjobba! Haha!
Bussfärden hem tillbringades med Elin som förmodligen hade fått sluta tidigare från sin älskade matte. I U-hamn gick jag till banken och inkasserade hela 95 kr från försäkringsbolaget. 95 kr är ju faktiskt hela 95 kr när allt kommer omkring.
Sen blev det en bussfärd till och den var i sällskap med fröken Sanna Axengren. Och eftersom att bussen inte går ända hem fick jag ju gå en bit, och det var nära att det började regna över mej. Tur att det inte gjorde det. Och sen var man alltså hemma. Och middagen blev köpt kycklingsoppa med creme fraise. Mycket gott!

Jag skrev ju aldrig igår heller efter ridningen, så det får jag väl göra nu då. Det var härligt att komma ut på hästryggen igen för det var ett bra tag sen. Och sen självklart att få träffa Malin, som man inte heller har sett på ett tag. Det blir väl så nu när alla studenter har tusen saker att göra och tänka på. Men det kändes iaf i rumpan också att det var ett tag sen! Vi hade med lite fika och stannade efter en stunds ritt och åt upp det. Efter fikat så ville lilla brodern pröva att rida, så han fick ta den lite lugnare hästen och jag satte upp på Cassandra igen. Malin fick då ta över kopplet med Nelson i täten. Vi gick en stund till och sen sa Jonatan att det vore roligt att pröva hur det känns att sitta på Cassandra, så då blev det ett byte till och jag fick då ta över hunden, Malin tog Lindie och Jonatan tog Cassandra. Hästarna hade inga skor på sig så det blev inte så mycket trav, men lite hann vi med iaf och det dröjde inte länge innan jag och Malin fick ett skrattanfall av att se Jonatan fullkomligen sitta och studsa som en studsboll på Cassandras rygg. Hans stigbyglar (remmen med det man har fötterna i) var för långa så han hade ju liksom inget att stå på. Och eftersom att Cassandra då är en gammal travhäst så gick det ju bara fortare och fortare när ingen direkt bromsade henne. Och SHIT vilken syn det var bakifrån när Jonatan flög fram och tillbaka  och höll på att glida av på sidan!! Jag och Malin blev helt kissenödiga! I början av ritten blev vi dessutom förföljda en bit av 4 unghästar, små hingstar (antar jag att det var), eller det var iaf kill-hästar men dom kan ju ha varit kastrerade, det vet jag ju inte..
Efter ritten så låg också något av det sötaste jag har sett i en av hästarnas boxar. Det var en kattunge!! Och den var inte större än att den fick plats i handen! ÅÅH va söt den var! Mamman därimot var helt uffsig och hade inte mycket päls kvar nedanför magen kan man säga. Monica sa att den hade en hormonstörning, efter att hon hade fått kattungar. Det var 4 kattungar från början, men jag vet inte om dom hade dött från början eller om Ingemar och dom hade gjort sig av med dom ändå, för det är redan väldigt många katter där. Jaja, den som var kvar var iaf gudomligt söt!
Jag och Lisa ska nog bort och hälsa på den om en liten stund.

Så söt! Fast Ingemars kattunge va nästan ännu mindre, den kunde inte ens gå och hade nog presis öppnat ögonen!

Ikväll blir det nog välbehövlig träning också, får se om jag skriver efter den!
Hej så länge!

Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0