California

Gårdagen blev verkligen en jättemysig dag! Vi fikade på vägen, gick en bra stund och kollade på alla gamla, och en del nya, bilar på Volvo och insåg att Volvo är ett väldigt stort märke och dom har gjort väldigt många bilar sen starten på 20-30-talet. Sen åkte vi in mot stan och åt gott på en restaurang mitt på Avenyn. Liseberg va nästa hållplats och det va ju lika mysigt som alltid, så där gick man runt och smakade på lite korv, glögg, must o försökte hitta turen på chokladhjulen, men det va väl ingen nyhet att man skulle misslyckas med det.. Det hör ju liksom till!  


Vissa åt också frukost när vi fikade på vägen!



På väg mot GBG





Väl framme på Volvo



Hittade en liten kille där inne...

...men det fanns fler som fastnade för honom...

...och hans lösa fingrar :D

Tre blondiner

Många fina bilar fanns det





Lite skillnad på cab och cab



Det fanns också tävlingsbilar

Motorer till sånnahär 'små leksaker' har Volvo gjort

Framtidens bilar?

En 'experiment'-taxi

En experiment-stadsbil...

..med komposithjul (tror det hette så?!) iaf ganska tunna! Men dom skulle tydligen minska bensinförbrukningen och det är ju väldigt bra.

En annan ganska cool bil, även den en bil gjord i något/några få exemplar

En rätt snygg bil med cleeean inredning!

Här är även baksätet, men svårt att ta kort för rutorna är ju inte raka.. ;) men rätt sjyst iaf

Här är en typ mer terrängbil, med inbygd kikare, kamera och glasögon i dom lysande kuberna som går att trycka ner

i baksätet kan man kolla på film, kanske plocka fram en termos o lite muggar, även dom inbygda i lysande kuber! Annars är det bara att fälla ner sätena och dra fram sovsäckarna (inbygda, va annars, elr ja dom hör till bilen iaf. Dom kanske inte sitter fast riktigt!) och så har man sovplats för natten.





Så träffade vi en jättebebis

Och ännu en skrikande







Gamle Walle

Runt halv 9-9 åkte vi hemåt, eller för min del mot Bryggan där personalfesten redan va i full gång, och jag fick hoppa rakt in i en omgång av På Spåret! Där höll vi igång till halv 2 någon gång och det va kul att träffa, nästan, alla igen.


En sån här påse fick jag igår, bra när man inte äter godis..? :) Ska nog komma överens med Ninna om att vissa dagar så får man äta godis nu runt jul, jag menar, vad vore jul utan julgodis-bak?! Ett måste!
Vi kan ju göra det ihop också Ninna?! :D

När jag kom hem va jag tvungen till att kolla mailen och en ny familj hade lagt till mej, ifrån Californien! Jag hoppades ju på att det skulle va någonstans därifrån men trodde inte det skulle bli det. Det kändes dock sådär med den familjen på profilen. Det va en ensam mamma med två barn och hon jobbade heltid, men hon hade hittat min profil på någon annan sida och det kändes sådär (hur hon nu kunde göra det för min profil ska ju bara kunna visas inom STS, men hon kanske har skrivit fel?) Sen hade hon inte skrivit särskillt mycket om familjen eller nåt på det jag kunde läsa heller, liksom bara väldigt kort om allting.. Jag är fortfarande inne på dom andra men tänkte se hur det känns att prata med henne, det kanske blir annorlunda än bara "på pappret".

Nu ska jag laga lasange!

Hej svejs


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 @ 01:55:23
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0