ÄNTLIGEN!

 Nu är min hemska utväxt äntligen borta! Va och fixade i ordning den och frisyren lite nu vid 10, och det känns skönt att äntligen ha fått det gjort, och nu innan vi ska åka ocksså :) Det kostade lite men inte så farligt ändå, och just nu gör det inget alls för jag är bara glad att ha fått det gjort! Och om man jämför med hemma så va det inte så dyrt faktiskt, $110, vilket är ca 700 kr. Och då 'köpte' jag till en hårinpackning i min behandling. Plus lite dricks, vilket jag kände efteråt att det lilla kanske va snålt! Men jag hade inte mkt mer i min plånbok så $7 fick räcka :) Men det va ju lite dyrare än vad man är van vid, när man bara behöver köpa färgen och så gör man det gratis hos sin personliga frisör ;)
Och det va inte riktigt som hemma, när man kommer dit får man typ anmäla sig (som hos tandläkaren ;) ) och eftersom att jag va en ny kund fick jag en liten mini-tour runt i salongen och på spa:t och en liten välkomstpåse. Sen hämtade min frisör mej och jag fick ta på mej som en liten "jacka" innan själva kappan. Och så färgade hon lite o så och under tiden man väntar fick man sitta i lite i en mysig hörna i sköna fåtöljer och läsa o så. Det är där "värmen" finns också (climazoner..! Inte alla som fattar om jag bara skriver det kanske!) Och mitt när man sitter där och väntar så kan man få en liten handmassage, hur skönt är inte det liksom!?
Efter färgen va det ju tvätt o lite toning o så också, innan inpackningen, och ja jag hade nog lätt kunnat somna om jag inte hade 'hållt emot'! Sen på med inpackningen och lite massage och sen packade hon in mej i en varm handduk :)
Klippa lite och sen va det färdigt, SKÖNT!


Inte så bra bild men här är iaf en smygtitt på resultatet. Jag är för övrigt inte så rosa som jag ser ut att va (hoppas jag!!) Men den här datakameran är inte den bästa, och dessutom inte om man jämför mot min riktiga kamera!

Nu ska jag köra på med lite jobb, plocka ur disk(o)maskinen, städa barnens toa och tvätta min tvätt.. Kan väl va bra att ha lite rena kläder att ha med sig upp till "semestern"!

Hej svejs 

I'll see you then 


Skriv en kommentar!
Postat av: Elin lind

Jag måste testa att gå hos en frisör i Amerikalandet. Verkar väldigt lyxigt ;)

2011-02-02 @ 14:27:01
Postat av: Anonym

Jag ska gå till "din" frissa här hemma på fredag! Jag hoppas på samma behandling.... Mamma (Hoppas att hon läser detta!)

2011-02-02 @ 17:24:34

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0