NYC

Ja då har man varit i NYC, va lite svårt att se allt eftersom att vi åkte dit på kvällen men det är ju kul att ha varit där iaf :) Hade sån fruktansvärd huvudvärk när vi åkte dit bara, och det blev ju inte bättre när busschauffören spelade hur högt som helst med Michael Jacksons mest poppiga låtar typ...! :S Men till slut nådde vi Manhattan mitt i rusningstrafiken och vilken syn att se den från lite avstånd, lite innan vi åkte på liksom! Fick ingen bra bild för slutartiden blir så lång när det är mörkt.

Suddig, men där är iaf Manhattan

Här kör vi in på ön!

Time Square


Jag på Times Square!

Här är vi 4 svenskar, Ia, Gustaf, Maria och jag. Fotografen som också är svensk heter Sandra. Och så va Sofia med också!

Jag och Sandra är typ längst ner i vänstra hörnet, jag har helt vitt huvud och räcker upp handen :)

Starbucks finns lite överallt, men prövade inte på det igår faktiskt! Det finns nära "hemma" i Colorado också :)

Sånna här såg man lite överallt också!

Kvällsmat


Som sagt blev inte bilderna super, men här är iaf Central Park, genom bussfönstret

Tommy Hilfiger

Rockefeller Center


Sandra

Fanns en hel affär med LEGO också!

World Financial Center

Här stod tvillingtornen, tills för snart 10 år sen! Att det är så länge sen!

Skulle ta kort på en Yellow cab, men det gick sådär!

När vi åkte hem somnade jag väldigt gott, och rätt fort så resan hem gick jättefort! Och sen orkade jag ju därför inte blogga, men gör ju det idag, så ingen ko på isen ;)

Idag har vi varit i class från 8 till 5 och sen hämtade vi bara ytterkläderna och åkte till ett mall här ganska nära och strosade lite. Åt lite mat och shoppade lite grann, och det blev på H&M! Haha, kör på det säkra kortet, där vet man vad man får ;) Ett par snygga kängor och en lite finare vardagsblus. Hon i kassan va nog den segaste människan jag någonsin har sett, det tog minst 5 minuter att därifrån, från att jag la upp grejerna på bänken tills ja kunde gå ifrån kassan...! Köpte en adapter till också, upptäckte igår att den jag hade köpt hemma inte passade till min datasladd, så det va också en anledning till min "bloggtorka" under gårdagen! Vi som va där va Kajsa, Sandra, Sofia jag och min nya norska fränd Malin! Kul med norska, älskar språket!
Under 'lektionen' igår

En av dagens övningar!

En tyska och en sydafrikanska
En del här hade inte sett snö innan, det blev bra uppståndelse när det i morse låg nån decimeter snö på marken!

Det är här vi bor

Här är vi på mallet

Rätt coolt med en karusell mitt inne i köpcentret!


Nu ska jag faktiskt sova, vill väl va lite pigg när jag ska "hem" till Colorado i morron! Och träffa min värdfamilj för första gången på riktigt! SPÄNNANDE!!

Pussohej


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Skulle också vilja vara där... Till sommaren kanske?

Kram Mamma

2011-01-13 @ 11:17:47

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0