Torsdag igen

Ja det är det faktiskt, en liten tröst att veckorna går rättså fort ändå! Har kört barnen till skolan, tvättat och städat allt för två dagar som förra veckan så i morron är det SOVMORRON till 100 % som gäller! Ska bli gött kan jag lova, sovmorronmänniska som man är.. Hade ett litet jobbigt moment när jag pratade med Elin innan, men det gick över efter en liten stund som vanligt och som tur är! Hade barnen själv ikväll och min sedvanliga mat-torsdag så fixade typ en vanlig köttfärssås som vi brukar ha hemma. Lite grönsaker och grädde och vatten/mjöl-blandning och sen färdigt typ. Och det gick hem hos dom små skruttarna, tog slut fort på tallrikarna, och sen avslutade de med en av våra äpple o kanel muffins som vi bakade häromdagen. Själv hade jag tagit en baotaportion av maten så jag orkade knappt stå upp efteråt! Blev ingen muffins för min svullna gravid-mage. Konstigt att man alltid ska svälla upp så förbaskat när man äter, hade jag gått på stan hade väl lika gärna någon kunnat frågat när jag skulle föda.. Jaja, tillbaka till ämnet, att man alltid ska skena iväg sådär... Suck på mej själv!
Sen bad och lite film innan dom skulle läggas och jag ringde till Kajsa i New Jersey och pratade lite, trevligt trevligt :) Nu är h-mamma hemma och jag ska ta mej ner till mitt lilla krypin, ta en av dom nya böckerna och bara slappa. Smörja in mej lite ikväll också så jag inte tappar färgen jag har fått av att sitta ute tre dagar i rad! I morron hoppas vi på samma väder (står på vädret att det ska va väldigt fint hela helgen så hoppas det stämmer, alltså då pratar vi 27 grader på söndag..) och då ska jag iaf gå upp liiite tidigt och sätta mej ute i solen och ringa lite samtal och bara hänga med mej själv. Bikinin på också kanske, för just nu är jag lite bränd på armar och dekoltage(?) och i fejjan, men resten är ju beiget som innan ;) (passar ju bra in här iofs, med tanke på att allt är så himla beige här överallt. Kommer få chock när jag kommer hem till Sverige igen, det kommer va så himla färgglatt! Tack o lov att det börjar komma lite grönt gräs här iaf....) Det är ju fördel med att bo så högt som man bor, solen tar OOOHH så mycket fortare här. Räcker med en 20-minutare och man är rosig och fin.
Jaja, back to business, tror det blir Marshmallows till frukost som får bli nästa anhalt. Och då menar jag inte att jag ska söta till det mer än nödvändigt och äta marshmallows till frukost, utan läsa boken med den titeln. Såå då fick ni det förklarat för er också, en börda släpptes nu från mina axlar, PHJUU äntligen va det klarlagt!


Hej då alla männskor, ja det är meningen att det ska stavas så. Läs fort så fattar du.


I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Åsa

Hej. Du ska veta att du är helt annat än biege för oss här hemma. Kul att läas din blogg. Det gör vi varje dag.Här blir det också en fin helg med upp till 25 c. Vårmarknad och vinkväll med tjejerna på lördag, men vad är väl det mot ett härligt år i usa.Kram åsa

2011-05-06 @ 08:55:51
Postat av: Anonym

Ska sitta i min hemgjorda solstol i solen och skriva saker till skolan, sy på lapptäcket så att det blir klart & ta en sväng till crossbanan i helgen. Hoppas att mitt face får lite annan färg också!? Tack för mina jättefina presenter! Ska ha den fina t-shirten till skolan en dag kommande vecka. Går gärna och fikar & kapslarna ska givetvis med! Armbandet får jag ha till fint! Puss & Kram Mamma

2011-05-06 @ 16:44:15
Postat av: Martina

Härligt med sol och värme, det har jag saknat här i veckan..men nu finns det hopp säger dom. På söndag blir det firning av Felicia och då hoppas vi på grillväder. I morgon är det fotboll och skräprensning. Ha det så skönt i solen och var rädd om näsan så den inte blir röd :-)

Kramar

2011-05-06 @ 20:27:12

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0