Små hjärtan av gelé

Såg ett recept i en blogg och tänkte jag skulle pröva det. Sagt och gjort, i torsdags kväll stod jag och försökte mej på att göra egna geléhjärtan! De skulle stå minst över natten i kylen och i går morse hann jag inte kolla dom så det blev att göra när jag kom hem. Det stod i receptet att de skulle bli mjukare än de geléhjärtan man köper i affär, och det kan man ju lugnt säga! Jag tror jag hade i för mycket smet i formarna för de blev väldigt gelé-iga! Men jag hade bara två olika iskubsformar att hälla det i och de fylldes rättså snabbt så var tvungen att fylla på med resten av smeten i de jag redan hällt lite i. Så det blev faktiskt inte bara geléhjärtan, det blev stjärnor också! Och så hade jag hallonsmak på dom, hade nog varit godare med jordgubbssmak kände jag nu i efterhand. Kul o prova lite nytt och sånt man aldrig har gjort innan, och sen kunna experimentera lite till nästa gång :) Och när det inte är så särskillt svårt heller.



Men visst blev dom fina!?!


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0