Januari 2011, mot familjen!

Lååångt inlägg!

Dom första dagarna spenderades alltså i New Jersey på au pair introduction. Vi hade olika övningar och pratade om olika kulturer och lite om hur det kommer bli när vi kommer och ska bo hos familjerna. Vi hade HLR och Au Pingo och åkte en kväll för att strosa på Manhattan! Det hände så mycket så fort så man hann knappt blinka. Vi va på introduktionen mellan 8-17 och sen fanns ju inte jättemycket tid kvar att göra nåt annat på när man är jetlagad men det gjorde vi ändå! Den sista kvällen åkte vi till ett mall också och kollade i amerikanska butiker, jag handlade på H&M...! Allt va så himla surrealistiskt, roligt, stort, galet, nytt och kändes overkligt. Man fattade inte att man faktiskt va i USA nu, det jag har drömt om och planerat för så länge. Minuterna gick superfort och mycket skulle ändå hinnas med. Mycket tankar, fast man ändå inte hann tänka! Det är verkligen ett minne för livet, och då har vi bara kommit till dom fösta dagarna på resan än! Det är väl nu när man liksom utvärderar det som mycket kommer tillbaka, jag saknar det och vill tillbaka nu! Och det vet jag att jag ska en dag :)

Här åker vi in på Manhattan!

Times square á la vinter, har ju från sommaren också!

Sandra vid Rockefeller center

Här höll vi till mestadels av tiden på hotellet

Jag utanför hotellet

Au pairer från skolan, 4 svenskar och en norska

Mallet, med karusell där inne..! Släng dej i väggen a6  ;)

På torsdagen va dagen D (åkte dit på måndagen). Dagen då jag skulle fortsätta resan och flyga till familjen i Colorado. Först hade vi lite mer samling med alla andra 200(!) au pairer och sen lunch och sen skulle en del åka, bland annat jag! Märkte rätt snabbt på flygplatsen amerikas ibland överdrivna säkerhetssnack! Åkte sen ett litet plan till Washington DC där jag fick vänta några timmar på nästa flyg. Väl framme kommer jag aldrig glömma känslan när jag såg Ashley och Britton stå där och vänta på mej med sina skyltar och en bukett med blommor. Luften gick liksom nästan ur mej, på ett bra sätt, när jag såg dom i verkligheten och det kände ännu mer att det faktiskt va verklighet! Vi åkte hem till huset och eftersom klockan va tillbakadragen ytterligare 2 timmar så va jag rättså trött så dom visade mej mitt rum och gjorde en liten husesyn innan jag fick börja göra mej lite hemmastadd(?!) och sen gå och lägga mej. Första dagarna var lugna, gjorde inte så mycket och va med familjen och vi åkte runt lite och kollade runt i området och i COS. Blev introducerad för Walmart och köpte mig sen mina första "riktiga" Converse!



Notera även hur det ser ut utomhus här, inte riktigt samma som januari hemma förra året!




Minnena kommer tillbaka, SAKNAR!


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0