Det luktar fredag

Dagen har varit lugn men har ändå känt mej effektiv. Har gjort både dagens och morrondagens jobb, så i morron är det upp o fixa barnen till skolan och sen är det färdigjobbat! Alltså ca 1 timmas jobb, vilket känns helt ok. Sen ska jag iofs städa mitt rum och tvätta min tvätt o så, men det tillhör ju dom vanliga tråkigheterna som av nån anledning måste göras hur gärna man än hade sluppit.. Sen får vi väl se vad mer dagen har att erbjuda. Ska ta mej ett litet träningspass också tror jag, och kanske ta o skicka iväg papper till försäkringsbolaget så jag får pengar tillbaka för det jag betalade hos farbror doktorn när jag va där.. I början på mars va..?! Här är det snabba ryck som gäller, men av nån anledning går dagarna av bara attan.
Men så till överskriften, det är ju inte fredag riktigt än (inte här iaf!). Men idag va det ju min mat-torsdag vilket betyder att jag lagar mat, och idag kände jag för "svensk taco"! Så jag gjorde vanlig taco som vi brukar äta hemma i det Skattbergska köket, vanligtvis på fredagar framför SVT elr tv 4 klockan 8 beroende vilket program vi gillar mest, därav att det luktar just fredag! Å gott blev det också :P Till efterrätt fixade jag Gino också, det smakade mumma i munnen också kan jag meddela! Dock har jag inte fått nåt vuxet utlåtande om kvällens supé för A va på middag med några kompisar så hon missade veckans höjdpunkt! Men hon har en sparad dessert till morrondagen så vi får väl se då va hon säger. Vet dock inte hur återuppvärmd gino smakar sådär dagen efter.. Men den va inte sönder-värmd idag så det borde nog funka rätt bra ändå :)




Här kommer några bilder från Pippi-föreställningen också

Två förväntansfulla kids




Egentligen fick man ju inte ta bilder under föreställningen, men busig som jag va så smög jag fram min hallohån och gjorde det ändå...! Tur att inte Klang kom och tog mej ;)

Nu ska jag fortsätta mitt "TV"-tittande och kika på det 8:e programmet av EMS, börjar bli spännande nu! Vilka ska dom välja? Happily ever after? Vem ska flytta vart, och vem gråter mest? Frågorna jag hoppas få svar på snart :D

Pusso hej leverpastej (vilket för övrigt va länge sen man åt, det hade vart gott på en knäckemacka till frulle!)


I'll see you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0