Visp-problem

Det är då fullt upp hela tiden må jag säga! Tog sovmorron idag och vaknade med lite lite huvudvärk. Tog en promenad och duschade sen och åkte till jobbet. Där va det full rulle som vanligt också, blöta barn från uteleken och vränga och byta kläder hit och dit! Men jag gillar't :) Efter förskolan åkte jag hem och gav mej på att försöka blanda till after eight-grädden till cupcakes:en, igen. (Skrev nog aldrig det med grädden blev inte alls bra i fredags när jag skulle vispa den. Elr snarare, det gick inte att vispa upp den alls! Blandade i lite majsstärkelse för att "tjocka" till den lite och det blev helt ok det också! Bara inte 'spritsbar') Sen snackade jag lite med kussen och ner till källarn och klippte. Sen fick jag färgningssug och slängde i en toning i Lisas hår och lite i mitt egna! Lite kallare och en lite roligare slinga fram i luggen, får se hur länge den sitter i ;)
När jag kom upp igen skulle jag iaf vispa till grädden, försöka iaf. Det gick som det gick.. Först hände inget, inget och inget. Då blandade jag i lite vanilj visp (vi hade ingen mer grädde!) för att se om det funkade. Då hände lite mer, den tjocknade till slut lite. Men jag ville ha den liite tjockare så att den skulle gå att spritsa. Dessvärre blev den på ca 3 sekunder övervispad och helt grynig.... ATT DET SKA VA SÅ HIMLA SVÅRT!! Nästa gång, nej jag har inte gett upp, ska jag blanda lite grädde med after eighten och resten blandar jag i sen vid vispningen, då SKA det funka!

Idag hämtade också en av de andra på jobbet sina och mina betonggrejer uppe i Liared så i morron får jag se resultatet av förra veckans pyssel o knåp! Det ska bli kul, och sen att se vart man ska placera alla grejerna, eftersom jag har en laddning till ute i våran ladugård :) Men blir dom bra så får man ju helt enkelt göra rum åt grejerna!



Tjolahopp


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0