Air Force

Gårdagens lilla event va roligt! Det va kul att se på hockey igen, det va ett litet tag sen! Och dom andra au pairerna va trevliga också. Jag pratade mest med dom som jag åkte med och det va Sandra från Schweiz, Mila från Tjeckien (tror jag!) och Tamara från Tyskland. Sandra ska åka hem snart så Mila ska ta över efter henne. Och Tamara har gjort ett år i april, men ska förlänga ett år till då så båda dom två är kvar under tiden jag är här. Kommer nog träffa dom nån mer gång :) Dom andra verkade trevliga men vi pratade inte så mkt, vi satt inte ihop heller så kanske därför.
Och hockeyn va ju som sagt bra, som hemma fast lite annorlunda! Jag hörde den amerikanske nationalsången i USA för första gången också :) En gubbe/man bakom mej hade ett sånt där typiskt amerikanskt hockey-skratt, liksom wohohohooooo! Lite svårt att skriva ett ljud, men man kan ju tänka sig hur skratten är om man kollar på NHL hockey elr på typ NHL-dataspel.. Så lät han iaf ;)
Och ja Sara, dom va lite som du visade, inte riktigt så vilda men lite mer än hemma! OCH handen va med :D En hade en hand iaf, så jag va ju tvungen att ta kort!


Air Force-laget


Motståndarna, Canisius (vet inte riktigt va dom va för några!)






Och här gjorde dom mål! Scooore!



Här är Maskoten


Och i periodpausen va det 'barnmatch', som hemma!


Och här har vi handen, Sara!


I andra periodpausen kunde man kasta en puck som man hade köpt, och den som träffade mitten där vann nåt pris, tror det va pizza :)



Tredje perioden startade med två utvisade i motståndarlaget....

Boxplay...

Och efter 2.01 kom målet, så ganska bra "röta" där!



En minut kvar, och slutresultatet blev 3-2 till AF!


Jag har nu fått upp hoppet på "killfronten", har inte sett några direkt hunkar, men det började arta sig lite igår iaf ;) Air Force-killarna kanske kan va nåt, haha!
Sen åkte vi och lämnade av Tamara, och vi tre andra åkte ner till downtown och gick och åt lite på Old Chicago. Jag hade lite huvudvärk och hade redan ätit lite nachos på hockeyn så jag va rättså mätt, så jag körde på med en dessert direkt! Mumsisch :P



Mila


Sandra

Ne men om man skulle hänga med la familia till lite barnkalas idag...? Kan ju va trevligt kanske :)

Hej svejs

I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Leo

Vad häftigt det ser ut! :D Lite vilda alltså, jag hade nästan rätt. Hoppas barnkalaset blir kul.



Kram

2011-01-30 @ 22:01:35

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0