New York 3

Dag 3 i NY
Började dagen med att åka upp i Empire state building










Där nere, mitt emellan "trumman" och parkeringen bodde vi! 12 våningar upp kändes inte som nånting mot grannhusen...!







Rockefeller center



St. Patricks Cathedral


Trump Tower

Ett vattenfall mot en röd-rosa marmor vägg i Trump tower, som pappa gärna ville se men blev besviken över när vi väl såg den! Vi trodde det skulle va mer spektakulärt och på utsidan av det vi läste..!

Någon som blev hämtad/lämnad på Plaza hotell precis jämte Central Park. Lite fter det såg jag även Isla Ficher, som är skådespelerska och huvudkaraktären i En shopaholics bekännelser


Lunch i Central Park

Är så facinerad av allt med Manhattan, speciellt att det mitt på ön är en jättestor park och grönområde, som är helt rektangulärt och som lämnas någorlunda i fred! Mitt emellan alla skyskrapor och allt bygge är det som en liten fristad och man märker att folk kommer dit för att ta det lugnt och slappna av på sin fritid :)

Man kunde göra många saker där..

träna,

åka häst och vagn,

eller bara mysa med någon kär eller träna någon sorts kampsport, som i bakgrunden där!
En annan sak jag verkligen gillade var på en del höga hus där dom hade sina små terrasser och uteplatser på taken elr iaf nästan högst upp, verkar så härligt att kunna komma ut där, och speciellt på detta huset där man har första parkett för en underbar utsikt över Central Park! Skulle vilja flytta dit, men tror inte plånboken skulle gilla det riktigt.. ;)

Grand Central Terminal


En till härlig tak-uteplats


God natt dag 3!


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0