Att göra en buffel

Uttrycket "Att göra en pudel" har väl dom flesta hört, men idag har vi gjort en buffel! Jag vet inte vad det skulle kunna ha för innebörd om man jämför med pudeluttrycket, men bildligt talat så har vi gjort en buffel :) Britton skulle va utklädd till något djur på savannen idag på sina typ "kyrkans barntimmar" och han ville va en buffel av alla djur... Han har en liten svamp i badet som är en buffel så är väl därifrån han fick det, men ändå! Så Ashley köpte lite kartong och ansiktsfärg och garn och vi skulle göra en buffel av det. Resultatet blev rätt bra faktiskt! Kom med dom smarta ideérna och det blev sketafint alltså. Jag såg inte det helt färdiga resultatet med kläder och ansiktsfärgen för jag åkte ju iväg på classen, som för övrigt va väldigt rolig :)



Utan och med kläder och ansiktsfärgen! 

Så läxan och facebook plus buffeln va eftermiddagens utmaningar. Talet blev inte riktigt som jag sa det heller, det va mer om hela världen ist för att bara dra upp hur mitt liv i framtiden ska se ut! Det kändes mer lämpligt när MLK:s tal handlade om en mer rättvis och jämlik värld. Så körde lite på det spåret också, men det som stod i förra inlägget är fortfarande det jag vill och drömmer om :)

Hej då alla glada, och ni andra också!


I'll see you then


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Britton, you become a very pretty buffalo! See you soon and say hallo to Mia from us in Sweeden! Carin and Jörgen

2011-03-17 @ 19:08:31

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0