Kladdkaka med After Eight

Emelie önskade få receptet till min klassiska kladdkaka spetsad med after eight. All right!

Kommer inte ihåg precis vilket recept jag använde till just den kladdkakan, men här är ett jag brukar använda ibland!

-2 ägg
-3 dl socker
-100 gr. smör
-4 msk kakao
-1½ dl mjöl

Smöret smälts och låt svalna lite. Ägg och socker blandas pösigt och sen rörs resten ner.
Och grejen med after eighten i är att man häller upp hälften av smeten i en rund och smord form. Därefter täcker man smeten med after eight-rutor, efter tycke och smak! Och sen på med resten av smeten och sen gräddas ca. 45 min i 150 grader. När man sedan har tagit ut kakan lägger man direkt på ytterligare några rutor med after eighten på toppen som sedan får smälta lite granna under tiden kakan svalnar. Vill man ha ännu mera mint smak (det blir rättså mycket ändå, men..) så kan man blanda i några droppar pepparmyntsolja i smeten :)


Så, bara att ge sig till att baka en liten kaka nu!


Skriv en kommentar!
Postat av: Emelie

Tuuuusen tack! :)

2012-01-23 @ 18:06:10

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0