Sol 2/5

Ja idag skulle jag ju ha åkt en stund ute på sjön, men så blev inte fallet. Det var inga människor som ville åka med båten så vi fick stanna kvar i U-hamn. I stället fick vi gå igenom rutinerna för båten mer och springa lite framoch tillbaka mellan husen och kolla lite grejer. Vi putsade nog ungefär 90 glas ihop också, och med vi menar jag jag och Malin Petterson. Det är vi och kanske 2 till som ska vara på båten i sommar. Jag hoppas fortfarande att jag inte är sjösjuk. Efter jobbet åkte jag i alla fall ut till crossbanan där min pappa och bror höll till. Det var väldigt torrt i sanden och därför blåste sanden överallt när dom burnade förbi, och därför blev hela jag helt sandig och smutsig. Därefter blev det ICA och inköp som karréskivor till grillningen och lite sallad och sen tänkte jag att jag skulle pröva att grilla lite fetaost-skivor med tomat och paprika. Och i folie så klart annars kan det bli lite komplikationer! Nu när jag väl är hemma så måste jag ju tvätta mina enormt skitiga fötter så jag sitter i detta nu med fötterna i fotbad. Mycket skönt, förutom att vattnet börjar bli lite ljummet. Ska nu göra lite sallad till maten, förbereda för grillningen av fetaosten och ringa till Ingemar (pappas farbror som bor i närheten) och fråga om jag och Malin kan rida i morron, och den här Malin heter Johansson i efternamn och bor i Gällstad. Det är något som väldigt roligt och mysigt att göra men som inte blir av så ofta.

Hej svej leverpastej!

Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0