Städning och choklad-"sås" 18/9

Jajemen, så sant som det är sagt, städning på gång inför det stundande födelsedagskalaset i morgon. Dammsugningen var ett måste i mitt rum och nu är det väldigt fint, till och med bäddat! Elin har också varit här en sväng och hälsat på och smakat på en förlaga av den chokladsås jag hade tänkt göra i morgon. Blev dock inte så lyckad idag eftersom att jag sa innan jag började att jag skulle blanda i mindre sirap än vanligt, när vi brukar göra kola och den ska stelna. Men under bakningens/lagningens gång så hann jag glömma av det och resultatet märktes definitivt efteråt. Så fort man hällde den så kallade choklad-"såsen" på glassen stelnade den och blev väldigt klurig att äta med sked! Men den blev iaf god :P
Nu blir det nog lite mer städning innan vi åker in till stan för att skjutsa brodern till träning och för att handla det som behövs tills i morgon.

Haj haj


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0