4 veckor

..kvar innan man just i detta nu skulle sitta på hotellet i New Jersey och säkert göra nåt kul! Det är verkligen helt galet, tiden bara rinner iväg. Jag tycker jag nyss stod och lipade tillsammans med Jossan på fotbollsplanen nånstans långt bort, för det va dagen innan hon skulle åka till USA. Vi sa att 4 månader går fort och snart är hon hemma igen. Shit va fort det har gått! Just nu sitter hon förmodligen på planet hit och i morron vid 12 ska hon landa på Landvetter, såå kul att se henne igen :) :) :) Och om 4 veckor åker alltså både hon och jag till USA, dock inte ihop vilket hade varit så klockrent!
Det hade varit så skönt att ha ambassadbesöket tidigare än den 4e januari känner jag, och kollar därför in på hemsidan då och då för att se om det har blivit nån avbokning. Har inte lyckats pricka in nån än så länge iaf :S



Helgen har varit toppen, en riktig mys-slappar-bak-helg!
Jag och Lisa åkte med bussen till JKPG i lördags morse och Ninna kom och mötte upp oss. Sen gick vi på torget en sväng och köpte färska räkor till kvällen m.m. Sen handlade vi ännu mer, mat till söndagen, ingridienser till baket och lite allt möjligt. Väl hemma så lagade vi lite mat och jag fick jobba lite extra som vanligt på gården ;) Sen satte vi igång med baket och det blev väldigt lyckat! Ninna gjorde choklad-nougat- och polka blandning, bountybitar/praliner och lite tryffel. Jag gjorde choklad- och mintkola, limekola och min klassiska men ACK så goda och krämiga fudge! Limekolan blev verkligen jättegod så den kommer definitivt göras igen :) Sen kände vi at vi behövde komma ut lite och få lite frisk luft så vi tog med oss kälken och gick/försökte åka en sväng, gick sådär med kälken! Efter den friska luften lagade vi en god paj och förberedde resten inför kvällen, kollade lite på Så mycket bättre och Sex and the City. På söndagen vaknade vi ganska sent och vi åt frukost framför TV:n och fick då reda på nyheten om bombningarna i STHLM, vart är världen på väg? (seriös men med glimten i ögat!) Sen städade vi och fixade mat till släkten som skulle komma för att fira värdinnan, och det blev lyckat och alla verkade nöjda :)


Lisa; the Mortler Crüe

Ninna med sitt fina förkläde :)

Jag ser verkligen jätteroad ut...

Min goda limekola

3 små grisar! Ninnas nya slickepott, fungerade exeplariskt OCH är väldigt fin, mkt bra present tycker jag allt!

Lisan, våran allt-i-allo, blev det lite smält choklad över tog hon gärna hand om den..!                  
         Våran utsökta kvällsmat
                                                         


Efterrätten, choklad-mintkolan och limekolan MUMS!


Idag har jag varit hos tandläkaren och....... (TRUMVIRVEL) ......jag har vid 20 år fått mitt första hål i en tand :S Och inte en av de tänder man kunde tänka sig, en som har varit med i matchen ett tag liksom. Ne på en av mina nya visdomständer va det tvunget till att sätta sej lite Karius och Baktus... Typiskt! Nästa vecka ska jag tillbaka och få det lagat, så det känns ju ändå bra att få det gjort här hemma där det ändå är gratis! :P

Nu lite hjärngymnastik innan jag ska få mej min skönhetssömn!

I'll see you then

Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0