Mej

Jag tänkte nu skriva lite allmän info om mej. För gamla som nya bloggläsare, en update för dom gamla (trogna, inte gamla till ålder!) och lite mer som blogginfo för dom som nyligen hittat hit (VÄLKOMMEN!).

Jag är alltså Mia Skattberg, 20 år och från lilla Gällstad i Västra Götaland. Jag bor tillsammans med min familj i byn Götåkra. Familjen består av mamma Carin, pappa Jörgen och småsyskonen Jonatan och Lisa som är tvillingar och snart 14 år. Jag är utbildad frisör och startade ett litet företag nu i somras. Har annars även jobbat som vikarie inom barnomsorgen och på en restaurang det senaste året. På fritiden träffar jag gärna en kompis eller två, kanske pysslar lite eller tränar handboll. Dock alltid med musik tillgänglig då det är en av världens bästa uppfinning enligt mej! Jag är en "allätare" när det gäller musik. Lyssnar på nästan all sorts musik, men är nog ganska rockig av mej ändå. Det är det bästa. Har dock ingen favoritartist, gillar så många så skulle kunna skriva ett helt inlägg om vad för musik jag spelar! Sjunger hellre än bra.... :)
Jag gillar att laga mat och baka, och gärna att bjuda bort den till någon också. Favoritmaträtten är nog taco, då man nog aldrig kan tröttna på det. (Och dessutom måste det ju va ganska nyttigt med så mycket grönsaker!). Mina styrkor som person är nog att jag är ärlig och ganska bestämd av mej. Jag har lätt för att lära känna nya människor och försöker att va snäll hela tiden :P
Jag är en glad skit och ser det positiva i det mesta. Tänker ibland efter att jag pratar....! Jag är rätt envis och har definitivt kvar mitt barnasinne.
Om lite mindre än två veckor kommer mitt liv att förändras helt och hållet när jag gör mitt livs äventyr och reser till andra sidan jorden för att jobba som au pair i USA. Jag kommer bosätta mej hos en familj i Colorado som består av mamma med två barn. Pappan kommer jobba utomlands under året. Mamman jobbar hemifrån några dagar i veckan, men med vad precis har jag inte riktigt kommit underfund med, någon sorts konsult elr manager elr nåt! Barnen är en kille som fyllde tre i september, och en tjej som fyller två nu i januari. 
Jag vill upptäcka världen och framförallt USA, det stora spännande landet over there. Jag åker dit för att lära mej språket, få en fantastisk resa och ett äventyr, lära mej om mej själv och växa som människa, och träffa massa nya och roliga människor från hela världen! Helst skulle jag vilja pröva att jobba som frisör där också, men ingenting är ju omöjligt ;) Mitt mål i framtiden är att starta min egen salong här i Sverige (kanske gifta mej rikt också...?!) Mitt måtto är att leva dagen som det vore den sista. Alltså att LEVA LIVET MEDANS MAN LEVER!





































                                                     Bilder från förra hösten, men tyckte dom passade bra in på mej, det är lite sån jag är, glad och bjuder på mej själv! Lite allmänt crazy :)

Hoppas ni nu blev nöjda med den lilla presentationen om mej och mitt liv just nu. Jag kommer uppdatera så mycket jag kan i landet långt bort och skriva om vad jag gör och hur jag lever mitt liv där.


I'll see you then


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0