Dålig fantasi...

..med att komma på nån bra överskrift. Tänkte uppdatera lite och skriva vad som händer o lite så. Jag jobbade en del förra veckan med lite olika saker, förskolan, fritids, färgade och klippte. På fredagen var jag ledig och tog en skön sovmorron och lyckades komma upp ur sängen precis innan elektrikern nästan kom in i mitt rum för att leta efter proppskåpet elr nåt....! Kan tänka mej vilken syn han möttes av när han såg mej, håret smutsigt och spretigt åt alla håll o iklädd i luvtröja och ett par shorts! Men jaja, han lär man väl inte träffa så många ggr till precis så det bjur jag på ;) Senare plockade och fixade jag lite och fyllde i min nya ansökan och planerade en träff med Malin under eftermiddagen. Runt två åkte jag och hämtade henne och vi åkte ner till Vegby och kollade i mysiga Willa Stenhamra, där det säljs en hel del fina inredningsprylar. Malin köpte en fin blommig kudde och jag öppnade inte min plånbok alls faktiskt. Sen åkte vi ut till Blidsberg och käkade en god räkmacka och fikade lite. Rebecca tog en paus i sin städning och hälsade på. Vi satt och pratade och skvallrade lite och kollade in ett helt fotbollslag som kom insläntrandes senare ;) Sen fick jag mej en ordentlig åktur av Malin som skulle pröva att köra min automatbil, vilket inte borde vara så svårt kan man tycka, men bromsar man med vänsterfoten så kan det gå som det gjorde. Höll på att få whiplashskador efter att ha kört typ 2 meter framåt, när Malin plötsligt TVÄRNITADE för att det började ringa i hennes telefon! Ca. 500 meter senare när vi skulle svänga in hos Rebecca gjorde hon nåt liknande in på garageinfarten! Men på vägen hem gick det prima. På kvällen gick jag, Lisa och pappa med grannar till de ganska nyinflyttade andra grannarna och åt lite grillad 'inflyttningskorv' och kollade in det nyrenoverade huset. Allt va inte helt färdigt men det va jättefint. Vi gick hem vid 9-halv 10 och jag loggade in för skoj skull på skype och för första ggn va jag och Jossan inloggade samtidigt så jag ringde upp henne och vi pratade en liten stund innan hon skulle iväg på träning. Sen blev det lite SATC och god natt.

I går hände inte jättemkt, jag slappade lite först och hängde sen med pappa in till stan för att promenera ut till crossbanan. Gick en liten men trevlig omväg och tog också en sväng nästan ända upp till toppen på skidbacken innan jag till sist vandrade sista biten ut till banan. Kollade lite där och åkte sen hem och pratade med Jossan på skype igen, denna gång ca 45 min, innan jag fixade hamburgare och duschade. Åt hemma och åkte in till Stina och gjorde mej i ordning för att gå ner till Bryggan på säsongsavslutning och bartömmningen. Det va trevligt och väldigt mycket folk där. Sov sen hemma hos Stina och vi låg och småpratade en bra stund innan vi somnade. På morgonen va vi dessutom 3 st som delade på sängen, Findus hade också kommit upp och ville gärna sova bekvämt också och vi tre tog nog ungefär lika stor plats när vi vaknade... Trots att katten är ungefär i storlek som ett huvud..! Vi åkte ner till ICA och köpte färska frallor och lite mjölk och fixade varm choklad när vi kom hem.
Sen åkte jag hem och gjorde inte mkt innan Stina kom och hämtade mej och vi åkte ut till Hofsnäs och kollade på lite bakluckeloppis. Jag kom undan rätt billigt. 40 spänn kostade jag på mej. Köpte 2 flaskor att ha olja och vinäger i och sen köpte jag en flaska med cola när vi skulle 'fika'. Var lite mördare och misshandlare en stund också, fångade getingar i colaflaskan och skakade dom tills dom blev helt snurriga och sen lämnade dom att drunkna i sista cola-slatten i botten på flaskan.... HE HE HE!


Kvällshimlen för några timmar sen



Våra små vänner


Nu ska jag bädda ner mig i sängen som är nybytta lakan i och sussa så gott :)

Hej svejs



Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0