Torsdag och dag 1

Okej, nu LOVAR jag att det ska komma ett inlägg om Florida. Blir dock uppdelat per dag för att det ska bli en så utförlig resumé som möjligt!
Och här kommer det första!

På torsdag morron vaknade jag TIDIGT och Mila va snäll o kom o hämtade mej vid kvart över 4 och körde mej till flygplatsen. Flyget lyfte vid 6, elr rullade iväg först och jag trodde aldrig vi skulle komma fram till våran startbana! Det tog nog 10 min tror jag! Men älskar att se flygplatsen så tidigt och alla lampor och allt, så mysigt :) Sen flög vi iväg och jag såg solen gå upp. Landade sen i Texas, Dallas/Fort Worth, och fick vänta där i ca 1.40 h och åkte då typ tunnelbana, fast utomhus, mellan gaterna, alltså väldigt STOR flygplats! Pratade sen under tiden jag väntade lite med Clara på skype på mobilen :) Sen flög jag ännu mera söder ut och landade runt 2 lokal tid i Fort Lauderdale i Florida. Kom ut från flygplatsen och fick en chock av hur varmt det va! Jag visste att det skulle va varmt o så, men det va VÄLDIGT varmt och typ sådär kvavt med åskvärme liksom. Sen skulle jag ju ta shuttle till tåget och det gick bra, tåget skulle sen gå ca 30 min senare. Dock hade ju det tåget gått sönder då så satt/stod/vandrade runt i denna hetta i typ 1.45 h ist..! DESSUTOM va batterierna nästan heeelt slut på mobilen så den kunde inte underhålla mej så mkt heller! Till slut kom nästa tåg då och det va ju helt smockat eftersom att dom som skulle åka det tidigare tåget va med på detta också.. Trött o hängig va jag men klarade av det också. Sen när jag kom till West Palm Beach tågstation trodde jag Jossan skulle stå där med värsta plakatet och öppna armar för att ta emot mej, men icke... Dom hade kört fel elr försökt undvika den värsta trafiken, så dom kom efter ca 5 min insusande i deras röda fara :) ÄNTLIGEN framme då! Och som sagt, trött och hungrig som jag va så tog vi en liten nap och sen va jag HELT redo för att äta! Så jag, Jossan och trevliga skånskan Elin gick och åt på ett ställe i närheten, och fick en man vid bordet brevid att börja skratta högt när vi i kör började sjunga till låten Summer of 69, ganska högt också! Och vi skrattade glatt tillbaka för han hade glass rinnande från munnen :D Sen gick vi en sväng runt området och kollade, och sen till en pub där det va girl's night och jag fick mej lite efterlängtad öl (jag har tagit efter pappa och gillar öl, mamma!) Sen gick vi hem och SOV!




Såhär såg det ut på marken jag flög över, hemma känns det som det är mer kantiga åkrar typ, men här verkar dom ha runda?! Och dessutom om man ser bra så ser man att i en del så är det olika sått också typ, det är liksom olika färger på en o samma cirkel. Nån hade nog 4 tror jag, så det såg ju typ ut som en planterad tallriks modell ;)

Slut på dag ett.


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Väntar med spänning på dag 2! /M

2011-04-17 @ 09:07:51

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0