Söndags-hemlängtan

Den kommer smygandes sådär lite smått, men det är väl för att det är söndag! Kan ha lite med att göra att jag va och kollade lite priser o så på hotell för familjen innan också. Jag längtar såå mycket tills dom/ni kommer och jag bäver för den dan ni ska hem igen. Då är det ju mindre än halva tiden kvar, men det är fortfarande lång tid, känns det som nu... När man är på topp så bara känner man att tiden går så himla fort, det är för det mesta så tack o lov! Men vissa dagar, typiskt på mina lediga söndagar då, så sitter jag och kollar och uppdaterar mej på facebook och kollar bilder och så, och hemlängtan kommer. Då är det plötsligt väldigt långt kvar på året.
Jag tror det är nyttigt med hemlängtan också, man kommer uppskatta allt där hemma sen liiite mer än vad man gjorde innan man åkte, även om vardagen kommer va samma som innan, och så himla mycket gråare än vardagen är här när man "bara" upplever den i ett år. Ett pyttelitet tag av livet egentligen. Men ja, så tänker man ju inte hela tiden då, det går upp o ner. Och även om man har lite hemlängtan då o då, så är den definitivt inte så illa som den va för ett tag sen. Den sätter in för en liten stund och sen är det bra igen. Skönt!
Man saknar ALLT där hemma, vänner och familj, att vara "hemma" och känna att man är nära till alla (mot nu då!), alla grejer man gjorde hemma, både dom alldeles vanliga och dom mer sällsynta men ACK så roliga! Och så saknar man att ha en hel face-to-face konversation på våran fina svenska! (och som sagt saltlakrits! Ja nu när jag har varit här ett tag inser jag att det är saltlakrits och Marabou-choklad som ligger mej väldigt varmt om hjärtat ;) Var god skicka lite, TACK!) T.o.m en amerikanska jag pratade med igår, som hade varit i Danmark, frågade om det va i Sverige vi hade så god choklad! Hon hade köpt Marabou varje dag typ och hade köpt med sig ett lager hem när hon åkte hem :) Bra tjej det där! Och jag förstod ju henne, här äter jag Toblerone då o då för att det är den bästa chokladen man kan hitta här. Och hur amerikansk är den?!

Nu ska jag gå upp och fylla upp min kurrande mage lite!


Kanske gör ett litet inlägg efter bion ikväll :)

SAKNAR ER DÄR HEMMA I MASSOR!! <3 <3 <3


Skriv en kommentar!
Postat av: Anonym

Vi saknar dig också! /M

2011-04-19 @ 06:08:00

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0