Baka baka liten.... cupcake!

Idag har Mia varit rättså hurtig, ställde klockan rättså tidigt fast jag började sent. Snoozade några gånger och drog mej sen upp, på med träningskläder och tog nästan en timmes powerwalk. Det va skönt att ha det gjort på morronen, sen hoppa in i duschen och göra sig redo för jobbet. Då kände jag för att cykla dit, så hade god tid på mej och tog mej ett miniträningspass där också! Jobbade några timmar och fick sen en klippning nu på kvällen. Kände för att baka lite och hade en After Eight sen innan så hittade ett recept på After Eight cupcakes, lät ju bara så gott! Hade allt som behövdes och satte igång med lite bak med skön musik i bakgrunden :)

Formarna kan va dom sämsta jag någonsin har använt, elr nej, dom ÄR dom sämsta jag har använt! När man hällde i smeten flöt dom liksom ut och blev jättevida. Och när jag satte in dom i ugnen plattades dom ut ännu mera så smeten rann t.o.m ut ur några av dom! :@ Blev så irriterad och fick snabbt ta ut dom och langa fram lite andra vanliga formar och sätta dom andra där i..! Bökigt värre, SÅ TIPS, använd inte IKEAs formar! Hoppas dom smakar gott iaf, än har jag inte smakat för jag ska ha med dom till jobbet i morron och på med lite after eight-topping innan också :)
När ändå ugnen va på också så avslutades denna fina afton med lite vitlöksbröd, det va inte illa det heller!



Träffade på en lite ovanlig sak idag också, ett ägg-två gulor! Ett tvilling-ägg!
Det va ju lite roligt att få det, inte varje dag precis! Men då kom man ju på, hur blir detta nu i bakningen? Räknas det som 1 ägg, elr blir det 2 ägg?! Jag satsade på sistnämnda och slabbade i så många jag skulle ha, plus en gula då ;)



Nattis


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0