Gudebo

Nu va det ju ett litet tag sen igen, blir inte att man sätter sig så mkt vid datorn nu för tiden. Men nu har jag något mycket trevligt att förmedla ut till omvärlden! Jag vet inte om jag har nämnt det i något tidigare inlägg men jag har fått ett jobb, jobbar numera som vikarierande barnskötare på en av förskolorna i Gällstad. Det är på 3 månader, men med eventuell förlängning, så kanske blir det hela höstterminen. Iaf så frågade dom igår om jag ville hänga med på en grej dom skulle på idag, typ kick-off, och det verkade ju väldigt roligt så jag tackade ju ja :) SÅ efter jobbet idag blev det hem och byta om lite o så och sen ge sig iväg igen mot skogarna uppe mot Hössna! Väl där så fick vi oss en liten kik på det såå himla fina huset på Gudebo gård. Det va så fint och blandat med nytt och gammalt och små fina detaljer och härliga möbler i hela huset. Där kan man hyra nästan hela huset som ett bed & breakfast och bo i värsta idyllen! Bara en helg helt i lugn o ro skulle jag kunna tänka mej att ha där!
Efter rundturen kom vi till det roliga, ut i garaget och på med handskarna och fram med kreativiteten! Vi fick nästan fria tyglar att skapa grejer i betong, mer elr mindre "fria" tyglar, men massa olika valmöjligheter! Klippa till egna formar av gamla flaskor av olika slag, elr av plastbyttor och siliconformar göra ljusstakar i olika former. Kanske en liten platta att ha ljus elr en vas på, varför inte en groda att ha på fontänen i trädgården! Massa olika grejer och det är ju så fint i betong :) Väntar med spänning på att få se hur det blir i färdigt resultat. Jag gjorde några ljusstakar i olika höjder och storlekar, några som ser va gjorda i muffinsformar och sen en ljusbricka med löv-avtryck på, jag tror det kommer bli superfint! OCH mer kommer det bli, det va så himla kul så här ska köpas murbruk vill jag lova! Man behöver inte mycket för att kunna göra fina och enkla grejer, lite "sopor", murbruk, vatten, en hink och spade och olja är i princip det man behöver. Så det ska man nog kunna skrapa ihop :)



Här är mina grejer, återkommer med resultatbilder när dom är färdiga också :)


Nu ska jag kojsa, i morron ska jag träna lite på morronen och sen jobba och förhoppningsvis färga håret på kvällen!

Nattis


Skriv en kommentar!

Kommentera :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0